Renault marka araçlar 37 gün ortalama satış hızı ile pazar ortalamasına göre daha hızlı satıldı. BMW markalı araçlar ise 63 günlük satış hızıyla en yavaş satılan araçlar oldu.
Indicata'nın ikinci el çevrim içi pazar raporundan derlenen verilere göre, Şubat ayında çevrim içi mecralarda 363 bin 1 kurumsal ilan yayınlandı. Bu ilanların 170 bin 457 tanesi satışla sonuçlandı. Geçen yıl aynı döneme göre ilan adetlerinde yüzde 4, satış adetlerinde yüzde 35 artış görüldü.
2. el çevrim içi binek ve hafif
ticari araç pazarında en çok satışı yapılan ilk 35 markanın 249 modeline ait 364 bin 881 ilanın ay boyunca fiyat değişimleri incelenerek yapılan analize göre, Şubat'ta 2. el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında perakende fiyatların bir önceki aya göre ortalama yüzde 0,23, yılbaşından itibaren ise yüzde 0,17 artış gösterdi.
Toptan satış fiyatlarında ise artış Şubat'ta yüzde 2,46, yılbaşından itibaren de yüzde 4,52 seviyesinde oldu.
1196 ADET 2. EL ELEKTRİKLİ OTOMOBİL SATILDI
Motor tipine göre değerlendirme yapıldığında, pazarda geçen ay 100 bin 265 adetle en çok dizel araçlar satıldı.
Dizel otomobilleri, 62 bin 931 satışla benzinli ve 4 bin 517 satışla oto gazlı otomobiller izledi.
Hibrit otomobil satış sayısı 1548, 2. el elektrikli otomobil satış sayısı 1196 oldu. Şubat 2023'te 293 2. el elektrikli otomobil satılmıştı.
Aynı rapora göre ayrıca geçen senenin Şubat ayıyla kıyaslandığında karşılaştırıldığında dizel araç satış payının yüzde 7 düştüğü, elektrikli araçların satış payının ise yüzde 201,8 arttığı belirlendi.