Neşet Gündüz, tüketicilerin satın aldıkları ürün ve hizmete yönelik yaşadıkları mağduriyeti gidermek amacıyla 61 ildeki tüketici birliklerine yaptığı başvuru sayısının, önceki yıllara göre arttığını ifade etti.
Bu yıl ülke genelinde tüketici birliğine yaklaşık 11 bin şikayette bulunulduğunu belirten Neşet Gündüz, şikayetlerin yüzde 70'inin ev sahibi ile kiracı arasındaki anlaşmazlıklar, gıda güvenliği ile fiyatı, mesafeli satış ve kargo hizmetindeki mağduriyeti kapsadığını ifade etti.
Gündüz, "2023 yılında tüketicilerimizden gelen en çok şikayet, fahiş fiyat artışında oldu. Fiyat artışından dolayı 1976 şikayet gerçekleşti. Daha sonrasında gıda fiyatları hakkında şikayet aldık. Raf - kasa fiyatı arasındaki fark, stokçuluk ile fiyat artışı konularında 1922 şikayet aldık.
EV SAHİBİ KİRACI ANLAŞMAZLIĞINDA 713 ŞİKAYET
Kentsel dönüşümden kaynaklı tüketici endişeleri ile müteahhitler hakkında şikayetler arttı. Kentsel dönüşüm konusunda da 815 şikayet yapıldı. Ev sahibi kiracı arasındaki anlaşmazlıklarından kaynaklı tahliye taahhütnamesine yönelik 713 şikayet birliklerimize ulaştı. İnternet ortamında yapılan alışverişten kaynaklı da 677 şikayet yapıldı" diye konuştu.
ŞİKAYETLERDE ARTIŞ
Gündüz, şikayetler arasında geçmiş senelere göre, 'Kargonuz gönderildi. Teslim almadığınız için ücretini ödemelisiniz. Ödemezseniz icraya verileceksiniz" yazılı mesajlara yönelik dolandırıcılık faaliyetleri hakkında şikayette artış yaşandığının altını çizdi.
Kargo firması adına atılan mesajlara yönelik 623 şikayet aldıklarını söyleyen Gündüz, "Bunların yanı sıra tüketici birliklerine, hakem heyetleri kararı, banka promosyonu, kredi kartı aidatı, kedi ve köpek maması fiyatı, mesafeli satışlarda şirketlerin 'stokta yok' uyarısıyla sipariş iptali ve fiyat artırması gibi farklı konularda çok sayıda şikayetler yapıldı" ifadelerinde bulundu.