Fiyat etiketlerindeki değişimler hayat pahalılığıyla mücadele etmeye çalışan vatandaşın belini büküyor. Eylül ayında üretici ve market arasındaki fiyat farkı en fazla havucun etiketine yansıdı. Havuç 3,5 kat kuru kayısı kuru soğan ve patates ise 3,1 kat pahalıya satıldı.
FİYAT FARKI EN FAZLA HAVUÇTA GÖRÜLDÜ
Türkiye Ziraat Odaları Birliği Genel Başkanı Şemsi Bayraktar eylülde üretici ve market arasındaki en fazla fiyat farkının %249 ile havuç etiketlerinde görüldüğünü bildirdi. Bayraktar konuya ilişkin yazılı açıklamasında eylül ayında Üretici ve market fiyatları arasında meydana gelen farklara değinerek değerlendirmelerde bulundu.
Eylülde Üretici ve market arasındaki fiyat farkının en fazla % 249 ile havuç da görüldüğünü belirten bayraktar fiyat farkını %219,8 ile limonun %212,9 ile kuru kayısının %212,2 ile kuru soğanın ve %205,6 ile patatesin takip ettiğini ifade ederken, Eylül ayında markette 36 ürünün 23’ünde fiyatı artışı 13’ünde de fiyat düşüş görüldüğüne dikkat çekti.
Üreticide en çok fiyat düşüşünün yüzde 24,3 ile yeşil soğanda görüldüğününn de altını çizen Bayraktar, "Yeşil soğandaki fiyat düşüşünü yüzde 22,8 ile maydanoz, yüzde 18,2 ile marul ve kuru fasulye izledi. Üreticide en çok fiyat artışı yüzde 48,6 ile kabakta görüldü. Kabaktaki fiyat artışını yüzde 31,8 ile yeşil fasulye, yüzde 20,4 ile salatalık, yüzde 20 ile sivri biber izledi."dedi