Televizyon endüstrisindeki yapım şirketleri ve program ekiplerinin katıldığı MIPCOM 2023 fuarı Cannes’da gerçekleşti.
Türk medya sektörünün büyük oyuncularından Acun Medya, sevilen eğlence formatını satın aldı.
Acun Medya, BBC Studios’un birçok ülkede ilgiyle takip edilen formatı ‘The 1% Club’ı satın aldı. Her bölümü 120 dakikadan oluşan 10 bölümlük formatın yapımına 2023’te sonlarında başlanması ve programın 2024’te ilk yarısında yayınlanması planlanıyor.
THE 1% CLUB NASIL BİR YARIŞMA?
Bilimsel bir araştırmaya dayanarak halkın zekasını test etmeye odaklanan yarışma, beyninizin nasıl çalıştığını ortaya koyuyor. Yarışmada sorulan sorular ezberlenecek ya da okulda öğrenecek türden sorular değil. Stüdyo seyircisinden oluşan 100 kişi sorulara cevap veriyor ve yarışmada herkes eşit şartlarda yarışıyor.
Acun Medya ile çalışacağı için heyecan duyduğunu belirten BBC Studios Küresel Format Satışları Kıdemli Başkan Yardımcısı André Renaud şu ifadeleri kullandı:
“Başarısı gün geçtikçe artan The 1% Club, uluslararası yedi bölgeye ulaştı. Aynı zamanda çeşitli yerlerde, birçok pazarda ikinci ve üçüncü sezonlara geçerek daha da güçlenmeye devam ediyor. Yükselen başarısıyla gelecekte daha fazla ülkenin The 1% Club’a katılacağından eminim. MIPCOM 2023 fuarında da yeni bir bölgeye imza attık. Popüler eğlence formatlarını Türk izleyicilerle buluşturma konusunda harika bir geçmişe sahip olan ACUNMEDYA formatımızı satın aldı. ACUNMEDYA ile çalışmaktan ve Türk izleyicilerin formata dahil olmasından büyük bir heyecan duyuyoruz.”
Acun Medya CEO’su Ebru Atasav Tahrancı ise verdiği demeçte;
“BBC Studios’un birçok ülkede ilgiyle takip edilen formatı The 1% Club’ı Türk izleyicilerle buluşturacağımız için çok mutluyuz. Yarışma formatının uluslararası başarısı göz önüne alındığında, TV8’de yayınlanan eğlence formatlarımıza mükemmel bir ekleme yapmış olduk. Bu yeni yarışma formatımızı izleyicilerimizle paylaşmak için sabırsızlanıyoruz.”