Aracın içinde bulunan kavisli ok sembolüne sahip düğme, iç sirkülasyon sistemini etkinleştirmek için kullanılır.
Özellikle klima çalışırken kullanılan bu sistem, aracın içindeki havayı alıp klima ile sürekli olarak yeniden soğutarak, aracın içini daha hızlı bir şekilde serinletir.
Bu özellik, sıcak yaz günlerinde klimanın daha önce soğutulmuş havayı tekrar soğutması sağlayarak, klimanın performansını artırır ve yakıt tüketimini azaltır.
Dışarıdan pis bir koku veya yoğun egzoz dumanı geldiği durumlarda iç sirkülasyon sistemi, dışarıdan hava almak yerine içerideki havayı klimayla yeniden arabanın içine verir. Bu da dışarıdaki pis havaya karşı izole olmanızı sağlar.
İÇ SİRKÜLASYON SİSTEMİ NE ZAMAN KULLANILMALI?
İç sirkülasyon sistemi, klimanın aktif olduğu sıcak yaz günlerinde kullanılabilir. Özellikle trafik yoğunluğunun ve dış ortamdaki kirliliğin fazla olduğu durumlarda tercih edilen bu sistem, araç içindeki yolcu sayısı azaldığında kullanılabilir ve sürekli olarak devreye alınmamalıdır.
İÇ SİRKÜLASYON SİSTEMİ NE ZAMAN KULLANILMAMALI?
İç sirkülasyon sistemi, dikkatli bir şekilde kullanıldığında oldukça faydalı olabilen bir özellik olsa da bazı dezavantajları bulunmaktadır. Öncelikle, iç sirkülasyon sistemi soğuk havalarda kullanılmamalıdır. Çünkü bu sistem, nefesinizden çıkan nemi içeri hapsederek aracınızın camının buğulanmasına neden olabilir. Eğer aracınızın camı sürekli buğulanıyorsa, iç sirkülasyon sistemini kontrol etmenizde fayda vardır.
İç sirkülasyon sistemi, araba kullanırken uyumanıza sebep olabilir.
İç sirkülasyon sisteminin en önemli risklerinden biri, araç içinde biriken karbondioksit miktarıdır. Özellikle kalabalık ve uzun yolculuklarda, pencereler kapalı olduğunda araç içindeki oksijen, solunum sonucu karbondioksite dönüşür. Bu durum, aracın içindeki havanın taze olmamasına neden olabilir. Karbondioksit seviyesinin artması uyku haline neden olabilir ve araçta uykuya dalmak ciddi kazalara yol açabilir.