Bankaların rutin bir şekilde görüşme esnasında aldığı kayıtlarla ilgili yeni bir gelişme yaşandı. Kişisel Verileri Koruma Kurulu kararıyla talep üzerine müşteri ile banka çalışanı arasında geçen ses kayıtları müşteriyle paylaşılabilecek.
KVKK’ya başvuran bir kişi, bir bankanın müşteri temsilcisiyle telefonda yaptığı görüşmenin ses kaydını bankadan talep etti. Ancak bu talep, banka tarafından kabul edilmedi. Bunun üzerine Kişisel Verileri Koruma Kuruluna başvurarak talebini dile getirdi.
BAŞVURU DEĞERLENDİRİLDİ
KVKK tarafından konuyla ilgili yapılan inceleme sonucunda bankanın bilgileri Bankacılık Kanunu ile Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından çıkarılan "Sır Niteliğindeki Bilgilerin Paylaşılması Hakkında Yönetmelik" hükümleri kapsamında kayıtları paylaşmak istemediği tespiti yapıldı.
Konuyla ilgili Kişisel Verileri Koruma Kurulu, kişilerin KVKK kapsamında kişisel verileri üzerindeki haklarını kullanabilmeleri adına görüşme kayıtlarını alabileceğine hükmetti.
Ancak detaylara göre, hüküm gereği görüşmede eğer üçüncü bir tarafa ait veriler bulunuyorsa, bunların çıkarılması veya maskelenmesi önlemleri alındıktan sonra ses kayıtlarının paylaşılması yönünde bankaya talimatta bulundu.