Esenyurt'un Yeşilkent Mahallesi'nde yaşayan ve üç çocuk babası olan Ferhat Yüksel (45), iddialara göre; 6 Mayıs Pazartesi günü işe giderken, telefonunun ekranının kendiliğinden açılıp kapandığını fark etti.
Yüksel, başlangıçta bir rutin dijital aksaklık olduğunu düşündü, ancak sonradan ekranda "Veriler temizlendi" bildirimi ile karşılaştı. Bankadan gelen bildirim üzerine endişelenen Yüksel, kullandığı bankanın mobil uygulamasına giriş yapmaya çalıştı ancak erişim sağlayamadı.
İş çıkışında evine döndüğünde, mobil bankacılık uygulamasını başka bir telefona yükleyerek tekrar denedi. Bu sefer başarılı oldu ve hesabından 168 bin 500 lira ihtiyaç kredisi çekilerek Ahmet Çakır adında bir hesaba EFT yapıldığını gördü.
Bankadan aldığı hesap detayına göre, çekilen kredinin toplam borç tutarının 250 bin lira olduğunu öğrendi. Yüksel, yaşadığı bu durum üzerine çözüm aramak için banka şubesine gitti ancak sadece "savcılığa gidin" cevabını aldı. Güvenlik zafiyeti olduğunu düşünen Yüksel, savcılığa giderek suç duyurusunda bulundu.
"12 AY VADEYLE 250 BİN LİRA"
Konuyla ilgili konuşan Ferhat Yüksel, "Ekran kendiliğinden gidip gelmeye başladı, 'veriler temizlendi' diye bir yazı çıktı. Benim kendi bankama ait bir şey gördüm. Tıklıyorum, bankaya online işleme giriş kesinlikle yok, giremiyorum. Ne bana bildirim geliyor, hiçbir şekilde bir şey gelmedi. Sadece cep şifre diye 4 defa şifre geldi, ben de diyorum ki herhalde bu 4 şifreyle giriş yapacağım, ama kesinlikle uygulamaya giremiyorum. Eve geldiğimde o uygulamayı başka bir telefona yüklüyorum, bilgilerimi girdiğimde açıldı. Açıldığında karşımda, Ahmet Çakır isimli kişi adına 168 bin 500 lira 12 ay vadeli kredi çekilmiş" dedi.
Yüksel sözlerini şöyle sürdürdü:
Banka şubesine gittim, bana 'biz böyle şeylerle çok karşılaşıyoruz' savcılığa gidin. 'Ödeyeyim' diyorum, 'bir şey diyemem' diyor. Ben bunu ödesem olmuyor, ben 3 çocuk babasıyım, kirada oturuyorum, zaten geçinemiyorum. 12 ay vade yapmış her ay 21 bin, aylık hesapladığında 250 bin lira para yapıyor. Banka diyor 'bizimle alakası yok' şeklinde konuştu.
Bu durumun kesinlikle bankanın bir açıklığı olduğunu söyleyen Yüksel, telefon numarasının güncel olduğunu ve bu işlemin başka numaradan yapıldığını ifade ederken sistemde telefon numarasının gözüktüğünü söyledi.
Sözlerine şöyle devam etti: Numaranın bana ait olmadığı da gözüküyor ve kendisine dönüş sağlanmasını ve o an hesaplarını dondurması gerektiğini söyledi. Yüksel sözlerini şöyle noktaladı: 'Ödemelisin' diyor, ben nasıl ödeyeceğim bu parayı, kim sahip çıkacak. Gerekirse İnsan Hakları Mahkemesi'ne kadar çıkacağım. Bunun kesinlikle ortaya çıkması lazım, ben bunu belirtmek istiyorum. Başkaları da aynı şeyi yaşamasın." ifadelerine yer verdi.