Özellikle son zamanlarda bayilerinden sıfır araç alan bazı talihsiz vatandaşlar, aldıkların aracın bayiden sıfır kilometre olarak almış olmasına rağmen, araçlarının kusurlu olduğunu görünce şaşkına döndüler.
Bayilerden alınan sıfır araçların bazılarında, boyalı parçalar, iç aksamda pas, hatalı montaj gibi kusurları gören araç sahiplerinin bu gibi bir durumda ne yapması gerektiğini uzmanlar tek tek açıkladı.
Yurt dışından getirilen ya da bayilerde sunulması için getirilen araçlarda zaman zaman nakil esnasında araçlar hasar alabiliyor. Hasar almış aracı satın alan vatandaş ise genellikle bu bilgiyi aracı satın aldıktan çok sonra öğreniyor.
İşte bu gibi bir durumda uzmanlar her ne olursa olsun, sıfır araç dahi satın alınıyorsa bile aracı ekspertize götürmekte fayda olduğunu dile getiriyor.
Hukukçular ise, kusurlu üretilen veya kusuru gizlenmiş sıfır bir araç alan vatandaşın izlemesi gereken yolu madde madde anlattı.
Buna göre, araçta kısır varsa malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren 2 yıllık zaman aşımı süresinde tüketicinin birçok hukuki hakları elinde oluyor.
Bir malın ayıplı olmasının tespit edilmesinin ardından tüketicinin, sözleşmeden dönme, satış bedelinde indirim, ücretsiz onarım veya malın aynısı ile değişim istemesi gibi haklara sahiptir.