Perakende, üretim, hızlı tüketim, hizmet sektörlerinde ve grup şirketlerinde faaliyet gösteren kurumların paydaşları tarafından iletilen bildirimlerin analizi sonucunda hazırlanan 2023 1'inci Yarıyıl Kurumsal Etik Trendleri Raporu yayınlandı.
Buna göre, çalışanların yüzde 16,9'u iş yerindeki ayrımcılıktan şikayet etti.
ÇALIŞMA SAATLERİ, İZİN HAKKI VE MOBBİNG...
En çok bildirimde bulunan konu başlıklarının ikinci sırasında yüzde 13,4 ile çalışma saatleri ve izin haklarıyla ilgili haksız uygulamalar bulunuyor. Son olarak çalışanların memnun olmadığı diğer bir konu ise yüzde 9,6 ile hakaret ve küçük düşürücü davranışlar olarak raporda yer aldı. Farklı konulardan yapılan şikayetlerin oranı ise yüzde 60,1 olarak belirlendi.
Rapora göre en çok bildirim yapılan sektörlere bakıldığında ilk sırayı yüzde 63,9 ile perakende sektörü aldı. Perakende sektörünü yüzde 12,3 ile grup şirketler izlerken, bu dönemde en az bildirim yüzde 3,9 ile hizmet sektörü çalışanları tarafından gerçekleştirdi.
DOĞRU İNSAN AYNAKLARI POLİTASI
Şirketlerde çalışanların memnuniyetsizliğinin devam etmesi ve doğru bir eleman tercihi yapılmaması bütün olarak insan kaynakları sistemini ve departmanların performansını olumsuz yönde etkileyebilir.
Çalışan memnuniyeti ve buna paralel olarak yaşanabilecek suistimallerin önüne geçmek için doğru bir insan kaynakları politikası izlemek çok önemli. Şirket içinde yapılan suistimaller, şirket sahiplerinin, yöneticilerinin, hissedarların ve yatırımcıların en büyük problemleri arasında geliyor.
"ETİK BİR ÇALIŞMA SİSTEMİ OLUŞTURULMAZSA MARKA OLUMSUZ ETKİLENİR"
Sektör temsilcisi Akçal, "Şirket içerisinde çalışanlar için doğru politikalar uygulamanın yanı sıra bağımsız bir kuruluştan etik süreç danışmanlığı almanın, şirket içi suistimallerin önüne geçmesi noktasında yararlı olduğunu görüyoruz. İş ve davranış kurallarını içeren etik kodun oluşturulması ve uygulanması sadece insan kaynakları departmanlarını ilgilendiren bir konu değil. Bu sistemin verimli ve çok yönlü çalışması için uyum, hukuk, kurumsal iletişim ve idari departmanların sürece katkıda bulunması gerekiyor. Gelen bildirimlerin yarısından fazlası şirket çalışanlarının verdiği ihbarlardan oluşuyor. Çalışanların şirketlerinden memnuniyetsizlikleri, şirket içinde yaşanan etik dışı durumlarda tespit ettiğimiz vakaların yarısı şirket içi kontrol mekanizmalarının eksik olmasından kaynaklanıyor. Şirket içinde etik bir çalışma sistemini oluşturmadığınız taktirde bu marka ve itibar yönetimini olumsuz yönde etkileyecektir" diye konuştu.