Defter ve belge ibrazı “e-Viz" ile zaman tasarrufu

Defter ve belge ibrazı “e-Viz" ile zaman tasarrufu

Hazine ve Maliye Bakanlığı, Elektronik Veri İbraz Sistemi (e-Viz) uygulaması Vergi Denetim ibraz sürecinin kolaylaştırıldığını ve iş gücü ile zaman kaybının ortadan kaldırıldığını duyurdu.

Hazine ve Maliye Bakanlığısosyal medya hesabından yapılan paylaşımda, dijitalleşmenin her alanının en üst düzeye ulaştığı bugünün koşullarında, vergi inceleme süreçlerinde de teknolojik dönüşüm ve gelişime hız verildiği belirtildi. Geliştirilen yerli ve milli yazılım teknolojisiyle mükelleflerin defter ve belge ibraz sürecinin elektronik ortama taşındığı vurgulanan açıklamada, şunlar kaydedildi:
 

"Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı bünyesinde uygulamaya koyduğumuz Elektronik Veri İbraz Sistemi (e-Viz) ile ibraz sürecini kolaylaştırırken geleneksel ibrazın ortaya çıkardığı iş gücü ve zaman kaybını da ortadan kaldırıyoruz. Geliştirilen teknolojiyle mükelleflerimiz yasal süreler içerisinde bulunduğu yerden 7/24 elektronik defter ve belgelerini ibraz edebilecek, maliyet ve zamandan tasarruf edebilecektir. Devam eden yerli ve milli teknoloji yatırımlarıyla hem mükelleflerimizin hayatını kolaylaştırmaya hem de inceleme süreçlerini daha etkin ve verimli hale getirmeye devam edeceğiz."

E-VİZ NEDİR?
Mükelleflerin elektronik defter ve belgelerini, incelemeyi yürüten Vergi Müfettişine elektronik ortamda ibraz etmesine olanak sağlayan sisteme denir.

 

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.