İLETİŞİM UYGULAMALARI ÜZERİNDEN DOLANDIRICILIK ŞİKAYETLERİ % 550 ARTTI
Cep telefonu dolandırıcılıklarından kaçınmak git gide zorlaşıyor. Özellikle de dolandırıcılar insanları kandırmak için sürekli yeni yöntemler bulduklarından artık dijital hayatlarımızın bir parçası oldu.
Cep telefonları günümüzde en değerli eşyalarımız arasında yer almaktadır ve siber suçlular da bunun farkındadır. Cep telefonlarını her zaman yanımızda taşırız ve hayatlarımızdaki en gizli bilgilere erişmek için cep telefonlarını kullanırız.
Şikayetvar verilerine göre iletişim uygulamaları üzerinden dolandırıcılık şikayetler yüzde 550 artarken; WhatsApp şikayetleri bu dönemde yüzde bin 540, Telegram şikayetleriyse yüzde 211 artış gösterdi. Çözüm platformu Şikayetvar, kendilerine ulaşan iletişim uygulamaları üzerinden dolandırıcılık şikayetlerine yönelik verileri paylaştı.
Buna göre WhatsApp, Telegram gibi iletişim uygulamalarıyla kullanıcılara ulaşan dolandırıcılar, farklı amaçlarla insanların kişisel bilgilerini ele geçiriyor. Yaşanan bu gelişme verilere de yansıdı.
AÇIKLANAN VERİLER
2022'nin ilk 10 ayı ile 2023'ün aynı dönemiyle kıyaslandığında iletişim uygulamalarıyla ilgili şikayetler yüzde 550 artış gösterdi. İlgili kategoride yıllara göre şikayet sayısı şu şekilde sıralandı '2019'da 260, 2020'de 498, 2021'de 2 bin 72, 2022'de 2 bin 242 ve 2023'te 14 bin 577.'
Dolandırılma endişesi yaşayan birçok kullanıcı kaygılarını Şikayetvar üzerinden dile getirdi. Bu durum Şikayetvar verilerine de yansıdı. Verilere göre '2022'nin ilk 10 ayında 666 olan WhatsApp şikayetleri 2023'te 10 bin 924'e ulaşarak senelik yüzde bin 540'lık şikayet artışı gösterdi.'
Telegram üzerinden kullanıcılara ulaşan dolandırıcıların öncelikli yöntemleri arasında 'görev yap, para kazan' ve 'beğeni ile para kazanma' gibi yöntemler bulunuyor.
ŞİKAYETLER ARTIYOR
Öyle ki son bir ayda Telegram'a gelen şikayet sayısında ciddi yaşandı. Ağustos ayında 102 olan şikayet sayısı bir sonraki ayda 418'e ulaştı. Platformun yıllık şikayet artış oranı ise yüzde 211 olarak kaydedildi.
EN ÇOK ŞİKAYET EKSİK VE KUSURLU HİZMETE
İletişim uygulamalarıyla ilgili en çok şikayet edilen konuların başında eksik ve kusurlu hizmet gelirken, üyelik işlemleri ve bilgi güvenliği öne çıkan şikayet konuları arasında yer aldı.