Şirket,bir süredir sosyal medya uygulamalarında kullanmaya alışık olduğumuz ve hesabın doğrulandığını ifade eden mavi tik özelliğini web sitelerinin yanında da güvenilirliği işaretlemek adına kullanmayı planlıyor. Bununla birlikte internet kullanıcılarının aradıkları güvenilir sitelere ulaşması hedefleniyor.
Google yeni uygulayacağı bu sistemle ilgili hangi markaların dahil olup olmayacağına ilişkin henüz bir açıklama yapmadı. Bu sebeple mavi tik özelliğinin büyük markalarla sınırlı kalıp kalmayacağı gizemini koruyor.
SİBER GÜVENLİK SAĞLANACAK
Şirket ilk olarak büyük markaların güvenilirliği konusunda bu adımı atmış gibi görünse de ilerleyen zamanlarda bu uygulamadan küçük işletmeler ve kişisel web siteleri de etkilenecek. Bu özellik tamamiyle kullanıcı deneyimini arttırmak ve sahte sitelere karşı siber güvenliği yükseltmek amacıyla yapılıyor.