Lüks araç piyasasında hareketlilik devam ediyor.
Ferrari'nin bu yılın çeyreğinde sunduğu 13 modelden 4’ü hibrit model olarak görücüye çıktı.
Marka, ilk hibrit motorlu aracını 2013 yılında 1,4 milyon dolarlık LaFerrari hiper otomobiliyle piyasaya sürdü ve 2019'da piyasaya sürülen SF90, bir yol otomobilinde ilk kez plug-in hibrit teknolojisini kullandı.
Temmuz ve Eylül ayları arasında satılan Ferrari otomobillerinin yaklaşık yüzde 51'i hibrit iken, önceki üç ayda bu oran yüzde 43 ve bir yıl önce ise sadece yüzde 19'du.
Hibrit motorlu Ferrari satışları böylece ilk kez geleneksel modellerin satışına geride bıraktı.
İtalyan markası, ilk tamamen elektrikli modelini 2025 yılına kadar piyasaya sürmeyi hedeflemiyor.
Şirket, 2030’a kadar yüzde 40'ının akülü otomobillerden oluşacağının sözünü verdi ancak yalnızca motorlu modellerin üretimine bir bitiş tarihi koymayı reddetti.
Ferrari CEO’su Benedetto Vigna, Ferrari'nin müşterilerine araçlarının nasıl çalıştırılacağını seçme "özgürlüğü" vermek istediğini söyledi.
"Bazıları elektrikli otomobilleri almayacak, bazıları her ikisini de alacak, bazıları da elektrikli otomobiller sayesinde Ferrari ailesine girecek" diye ekledi.
“NET KAR 332 MİLYON EURO”
Ferrari’nin net karı, Temmuz ve Eylül ayları arasında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 46 artışla 332 milyon Euro'ya yükseldi.
Ferrari, araba siparişlerinin 2026 yılına kadar tükendiğini ve "sipariş defterinin güçlü talebi yansıtacak şekilde en yüksek seviyelerde kaldığını" söyledi.
Kaynak: Patronlar Dünyası