Araçlarla ilgili yapılan son düzenlemeye göre zorunlu trafik sigortası yapılmadan araç satışı yapılmıyor. Firmalar satış sırasında sigorta yaparken alıcıyı yeni müşteri gibi algılayınca poliçe yüksekten çıkıyor.
SİSTEM İNDİRİMLERİ GÖRMÜYOR
İkinci el araç devirlerinde zorunlu mali sorumluluk sigortasında sistem aracın yeni sahibinin indirimlerini göremediği için iki kat yüksek fiyat veriyor. Başvurup indirimli yeni poliçe düzenletmeyenlerin toplam kaybı binlerce lirayı bulabiliyor.
TÜKETİCİ MAĞDURİYETLERİ ARTTI
Yıllık büyüklüğü 7 milyon adede ulaşan ikinci el araç alım satımlarında getirilen sigorta zorunluluğu önemli sorunlara ve tüketici hak kayıplarına da neden oluyor. Bu duruma başta galericiler olmak üzere birçok sürücü tepki gösteriyor.
HASARSIZLIK İNDİRİMİ BOŞA GİDİYOR
İkinci el araç alımında noter işlemleri yapılırken aracın yeni sahibi zorunlu mali sorunluluk sigortası yapmak istediğinde, aracın tescil bilgileri sisteme girildiğinde sürücünün sahip olduğu indirimler yeni araç için görülmüyor. Örneğin yıllardır aldığı hasarsızlık indirimleri bulunan ve 8. basamağa girip yaklaşık 5.400 TL sigorta primi ödemesi gereken bir sürücü, yeni bir araç için sistemden fiyat aldığında 4. basamak olarak değerlendirilip 10 bin 888 TL prim ödemek zorunda kalıyor. Neredeyse iki katı prim ödeyip sigorta poliçesini alan sürücü, noterden devir işlemlerini yaptırıyor.
UYGULANACAK AZAMİ PRİM ARTIYOR
Mali sorunluluk sigortasında 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere uygulanacak azami primler, 2024 yılı Aralık ayında uygulanan azami primlere; taksi, minibüs, otobüs, kamyon ve çekici araç gruplarında yüzde 10, diğer araç gruplarında yüzde 5 eklenerek uygulanacak. Bu nedenle sürücülerin hak kayıpları daha da artacak.