Kamu Son Haber'in birinci sayfası için tıklayın...
MOBİLYA SEKTÖRÜNDE İÇ SATIŞTA TAKSİT ALARMI
Enflasyonla mücadele kapsamında kredi kartı taksit oranlarının düşürülmesi, iç pazarda mobilya satışlarını da olumsuz etkiliyor. Sektörde kimi markalar mağaza sayısında azalmaya giderken kimileri de konkordato ilan ediyor. Sektörün, bu daralmayı ihracatla aşmak için, agresif bir yurtdışı pazarlama atağına geçtiği görülüyor. Ancak bir yandan da markalar, iç pazarı kaybetmek istemiyor. Bu nedenle de özellikle bireysel kredi ve kredi kartı taksiti gibi konularda satış destekleri bekleniyor.
Sektörde kapanmalar ve konkordatoların başlıca sebebini kredi kartlarında taksit sayılarının azaltılmasına bağlayan Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı Mustafa Balcı, "Bu, hareket halindeki bir tırın tekerleklerinin önüne takoz koyulmuş gibi bir durum oldu" dedi.
Kredi kartı taksitlerinde eski düzene geri dönülmesi gerektiğini vurgulayan Balcı, "Mobilya için mümkünse 12 ay, 18 ay, hatta 24 ay gibi taksit imkanlarının sunulması gerekiyor. Çünkü mobilya alınıp satılan ticari bir ürün değil. Tüketici bunu alıp uzun yıllar evinde kullanıyor. Evin demirbaşı olan bir şey mobilya. Bu sebeple mobilya bu kategoride değerlendirip nasıl ev alırken 120 ay vadeli imkanlardan bahsediyorsak mobilya için de uzun vadeli imkanlar sunulmalı" çağrısını yaptı.
Bu noktada devlerin inisiyatif alıp mobilyayı farklı bir kulvarda değerlendirmesi ve sektöre yönelik kolaylık sağlaması gerektiğini söyleyen Balcı, "Mobilyanın, tekstil, beyaz eşya veya bunların benzeri bir emtia ile karıştırılmaması gerekiyor. Bizim ürünümüz bir demirbaştır. Tüketiciler bunu alıp satmak için düşünmez, bir yatırım aracı olarak görmez. Tüketicinin en az 10 yıl kullanacağı bir ürün için akılcı ödeme yöntemleri geliştirilmeli” dedi.