Hüseyin T., ocak ayında internet üzerinden ikinci el cep telefonu satışı için ilan verdi. Telefonu Oktay Ş.'ye 55 bin TL'ye satarak kargoladı. Fakat telefonun teslimatı sırasında kimlik sorulmadığı ve Oktay Ş.'nin arkadaşı telefonu teslim aldığını beyan ettiği için telefon kayboldu. Güvenlik kamera kayıtlarından da teslimatın kimlik sormadan yapıldığı tespit edildi.
TAZMİNAT DAVASI VE MAHKEME KARARI
Telefonun kaybolmasından sonra Hüseyin T., kargo şirketine tazminat talebinde bulundu. Talebi reddedilince Tüketici Hakem Heyetine başvurdu, fakat heyet başvuruyu reddetti. Bunun üzerine Hüseyin T., Bolu 2. Asliye Hukuk Mahkemesi'ne dava açtı.
Mahkeme, kargo şirketinin "ağır kusurlu" olduğuna karar verdi ve akıllı telefonun rayiç bedeli, yasal faiz ve mahkeme harcamaları ile birlikte 82 bin TL tazminat ödemesine hükmetti. Kargo şirketi, mahkeme kararı doğrultusunda Hüseyin T'ye ödemeyi yaptı. Avukat Ahmet Fırat Burkucu, kargo şirketlerinin Karayolu Taşıma Yönetmeliği'ne göre kimlik sorma zorunluluğu olduğunu belirtti ve uygulamada bu kurala yeterince uyulmadığını ifade etti.
YETKİLİLERDEN UYARI
Yetkililer, vatandaşları internet üzerinden alışveriş yaparken ve kargo teslimatı alırken dikkatli olmaları konusunda uyarıyor. Vatandaşların, teslimat sırasında kimliklerinin sorulmasını ve kimliksiz teslimat yapılmamasını sağlamaları gerekiyor.