Lidl, mağazalarındaki peynir sepetlerini kaldırma kararı aldı. Bu sepetler, başlangıçta daha kaliteli peynirleri öne çıkarmak amacıyla tasarlanmıştı fakat Lidl bu değişikliği ürün sunumunu iyileştirmek ve hijyen standartlarına uymak amacıyla yapacak.
Artı49'da yer alan habere göre, çalışanlar sepetlerin zamanla küflenmeye başladığını ve sık sık değiştirilmesi gerektiğini belirtirken 2019'da başlatılan peynir sepeti konsepti yerini artık daha basit bir şekilde sunulan kapalı kutularda peynir sunumuna bırakacak.
KÜRESEL PAZAR STRATEJİSİNİN PARÇASIYDI
Başlangıçta müşterileri daha kaliteli ürünler tercih etmeye yönlendirmek ve indirim mağazasının imajını güçlendirmek amacıyla oluşturulan sepetler sadece Almanya'da değil diğer pek çok ülkede de uygulanmaya başlanmıştı. Lidl, bu strateji sayesinde peynir satışlarında yaklaşık %15'lik bir pazar payına ulaşarak kendini-e %13'lük Rewe ve %16'lık Edeka arasında konumlandırdı.
Lidl'in değişikliği, daha verimli ve hijyenik bir çalışma için yenilikçi sistemlerin bile zamanla uyarlanması gerektiğini ortaya koyarken, Edeka'nın CEO'su Markus Mosa indirim pazarlarının giderek daha fazla yüksek kaliteli ürünlere yöneldiğini ve endüstriyel seri üretimden uzaklaştığını belirtti.