Türkiye’de uzun yıllardır faaliyette olan dev bankanın müşterileri hesaplarından kendilerinin rızası olmadan para çekildiğini ileri sürmesi paniğe neden oldu. Benzer şikayet videoları sosyal medyada yayıldıkça yaşanan mağduriyetin büyüklüğü ortaya çıktı.
Mağduriyeti yaşayan müşteriler kendilerinden habersiz hesaplarından para aktarıldığını ve kendi adlarına kredi çekildiğini ileri sürerek bankanın müşteri hizmetlerini adeta kilitledi.
BANKA İDDİALARI REDDETTİ
Sosyal medyada yankı uyandıran iddiaların ardından bankadan açıklama geldi. Yaptığı açıklamada iddiaları kabul etmeyen banka sistemlerinde güvenlik açığının olmadığını ve veri sızıntısı iddialarının asılsız olduğunu savundu.
Söz konusu açıklamaya rağmen mağdurlar yaşadıklarını paylaşarak dile getirmeye devam etti. Yaşanan olayın ardından banka da hesabı olan müşterilerde hesaplarını kapatmaya başladı.
Ekol TV'ye konuya ilişkin açıklamalarda bulunan TÜKONFED Hukuk Komisyonu üyesi Avukat Fevzi Doğan “Tüketicinin en savunmasız en zayıf olduğu noktada gerçekleşmiş bu. Banka ilgili dolandırıcılık eyleminin gerçekleşmesini önlemek için üzerine düşen bütün sorumluluğu yerine getirmesi gerekiyor." ifadelerini kullanırken, "Tüketici haklı burada maksimum 50 bin lira kredi çekme limiti varken bir anda 500 bin lira hesabından kredi çekiliyor. Bu nasıl mümkün oluyor? diye soran Doğan, bankanın buna bir açıklama getirmesi gerektiğinin de altını çizdi.