Reuters’ın haberine göre, dünyanın en büyük fast-food restoran şirketinin 30 yıldır ilk kez ABD ve Kanada'daki yeni franchise restoranları için telif ücretlerini yükselttiğini ve diğer pazarlardaki ücretlerle aynı seviyeye eşitlediğini yazdı.
Reuters’ın haberine göre, dünyanın en büyük fast-food restoran şirketinin 30 yıldır ilk kez ABD ve Kanada'daki yeni franchise restoranları için telif ücretlerini yükselttiğini ve diğer pazarlardaki ücretlerle aynı seviyeye eşitlediğini yazdı.
McDonald's, franchise bedelini 1 Ocak'tan itibaren %4'ten %5'e çıkaracak. Ancak değişikliğin hak sahiplerini etkilemeyecek.
Fast-food devi Amerika Birleşik Devletleri genelinde yaklaşık 13 bin 400 mağaza işletiyor. Bunların yaklaşık %95'i 31 Aralık itibariyle franchise sahipleri tarafından yapılıyor ve şirketin 2022'deki toplam gelirinin yaklaşık %30'unu oluşturuyor.
NAKİTLERDE BÜYÜK ARTIŞ KAYDETTİ
Reuters'in ulaştığı belgelere göre; ABD'deki bu franchise sahiplerinin ortalama nakit akışlarının son beş yılda %35'ten fazla arttığını gösteriyor. Şirket ayrıca ödemeler için kullanılan "hizmet ücreti" terimini, dünyadaki diğer tüm McDonald's marketleri tarafından kullanılan "telif ücreti" olarak değiştirecek.
ERLİNGER: DEĞİŞTİRMEYE ÇALIŞIYORUZ
McDonald's ABD Başkanı Joe Erlinger değişiklik hakkında CNBC'ye verdiği röportajda, "Hizmetleri değiştirmiyoruz, ancak insanların McDonald's markasını, McDonald's sistemini satın aldığınızda satın aldığınız şeyin gücünü görmelerini ve anlamalarını sağlayarak zihniyeti değiştirmeye çalışıyoruz" dedi.
Kaynak: Reuters