Uçaklarda bulunan ve genellikle turuncu renkte olan kara kutu, kolayca bulunabilmesi için tasarlanmıştır ve seyahat boyunca çeşitli verileri kaydediliyor.
Şimdi, bu tür bir sistem, Avrupa'da satılan araçlara entegre edilecek.
Temmuz 2024 itibariyle, Avrupa Birliği ülkelerinde satılan tüm otomobillerde bu sistemin zorunlu olacağı duyuruldu.
Bu yeni sistem, Olay Veri Kaydedici (EDR) olarak adlandırılacak.
EDR NEDİR? NE İŞE YARAR?
EDR sistemine entegre edilmiş olanlar dahil olmak üzere M1 kategorisindeki araçlar, pickup kamyonetler ve vanlar da dahil olmak üzere 3500 kilogramın altındaki ağırlığa sahip N1 sınıfındaki araçlar için geçerli olacak. Bu kapsamda, sekiz koltuklu otomobiller de EDR sistemine sahip olacak.
Avrupa Birliği düzenlemesinin geçerli olduğu 27 ülke ise şu şekilde; Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Hırvatistan, Kıbrıs, Çek Cumhuriyeti / Çekya, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İrlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovakya , Slovenya, İspanya ve İsveç.
EDR sistemi, araçların hava yastığı sitemine gömülü olacak ve isteğe bağlı olarak kapatılamayacak. Hava yastığı ve emniyet kemeri sensörleri tetiklendiği anda EDR devreye girecekti. Ayrıca aracın kaputu açıldığında, yatayda ya da dikeyde hızı 0,15 saniyede saatte 8 kilometreden fazla arttığında sistem devreye girecek.
Avrupa Komisyonu tarafından paylaşılan dökümanlara göre; kara kutular, araçların hız, frenleme, pozisyon, titreşim ve gömülü güvenlik sistemleri verilerini toplayacak.
Bir acil durum algılandığında, araç zorunlu eCall sistemi aracılığıyla yardım çağırma yeteneğine sahip olacak.
Araç Veri Kaydedici (EDR) ise araç verilerini yüksek doğrulukla kaydedecek ve bu verilerin güvenli bir şekilde korunmasını sağlayacak.
Bu veriler, tamamen araç sürücüsüne ait olacak ve yalnızca acil durumlarda yetkililerin erişimine açılacak.