Zorunlu Trafik Sigortası'nda yaşanan sıkıntılar son zamanlarda ciddi boyutlara ulaştı ve milyonlarca sürücüyü etkiliyor.
Türkiye'de 29 milyon aracın bu sigortayı yaptırması gerekliliği, sigorta şirketlerinin yeni eklemelerle poliçe bedeline yüzde 50'ye yakın artışlar yapmasıyla daha da karmaşık bir hale geldi.
Son dönemde sigorta şirketleri, trafik sigortalarını tarife üzerinden kesmemek için çeşitli düzenlemeler getirmeye başladılar. Bu düzenlemelerin bir sonucu olarak, birçok şirket ek hizmetler ekleyerek yüksek miktarlarda poliçe bedeli talep ediyor. Bu duruma tepki gösteren vatandaşlar, denetim çağrıları yapıyorlar.
Bazı sigorta şirketleri, tarifeye göre 6 bin 300 TL'ye kesilmesi gereken bir trafik poliçesine fiyat teklifi vermemekte, hatta sistemlerinde hata göstererek sadece zorunlu poliçeyi kesmemekte. Kamuya ait olan sigorta şirketi ise, bayilerine gün içinde kullanılmak üzere kasko veya elementer poliçe kesildiğinde 1'e 1 trafik poliçe kesme imkanı sunuyor.
Diğer yandan, özel birçok sigorta şirketi ise ek mali tazminat ve çekici hizmeti gibi ekstra hizmetler ekleyerek poliçe bedeline yüzde 50 gibi yüksek farklar çıkararak mecburi trafik poliçesi kesmeyi kabul ediyorlar.
Son bir yılda Türkiye'de trafiğe yaklaşık 945 bin yeni aracın girmesiyle mecburi poliçe geliri artmasına rağmen, sigorta şirketleri kendilerine yeni poliçe düzenlemeleri getiriyorlar. Ancak trafik sigortalarını tarife üzerinden kesmemekte direnen şirketlere ciddi bir müeyyide uygulanmıyor.
Devlete Motorlu Taşıtlar Vergisi'ni (MTV) 2023'te katlamalı olarak ödeyen araç sahipleri, Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın trafik sigortasındaki sorunlara ve zamlı poliçe uygulamalarına son vermesini bekliyorlar. Ayrıca, gününde trafik poliçesini yenileyemeyen birçok vatandaş araç kullanmaktan vazgeçmek zorunda kalıyor.