Okul temelli sosyal sorumluluk çalışmaları dersi, Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından tasarlanarak Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığına gönderildi.
Bu ders, ortaokul 6, 7 ve 8. sınıflarda seçmeli ders olarak sunulacak ve her bir sınıf için 72 saatlik bir öğrenme programı içerecek. Dersin hedefi, öğrencilere toplumla ilgili hassasiyet ve sorumluluk vermektir. Toplumsal sorunlara karşı farkındalık oluşturmak ve çözüm bulmaya yönlendirmektir.
Dersin müfredatında, öğrencilerin sosyal sorumluluklarını anlamalarını ve bu sorumlulukları etkili bir şekilde yerine getirmelerini sağlayacak konular yer almaktadır. Müfredatta, öğrencilere sadece teorik bilgi değil, aynı zamanda günlük yaşam becerilerini geliştirmelerine yardımcı etkileşimli öğrenme ortamları sunulacaktır. Bu ortamlarda, öğrenciler sosyal sorunlara karşı duyarlı olacak, çözüm geliştirme ve uygulama becerilerini artıracak, takım çalışması ve liderlik yetkinliklerini geliştireceklerdir. Müfredatın amacı, öğrencileri hem bireysel hem de toplumsal açıdan sorumlu ve aktif vatandaşlar olarak eğitmektir.
TEORİDEN UYGULAMAYA GEÇİLECEK
Bu ders, 6. sınıf öğrencilerine toplumda aktif ve sorumlu bireyler olabilmeleri için gerekli bilgi, beceri ve tutumları öğretmeyi amaçlamaktadır. Dersin müfredatı, öğrencilerin sosyal sorumluluk, toplumsal farkındalık, toplumsal değerler, ahlak, çevre, sürdürülebilirlik, toplumsal sağlık ve sosyal yardımlaşma konularında bilinçli olmalarını sağlayacak ünitelerden oluşmaktadır.
Dersin ileri kademelerinde ise öğrencilerin teorik bilgilerini uygulamaya aktarmaları için imkanlar tanınacaktır. 7. sınıfta toplum hizmeti ve gönüllülük ünitesi ile öğrencilerin topluma faydalı olacak etkinliklere katılmaları özendirilecektir. 8. sınıfta ise sosyal girişimcilik ve inovasyon ünitesi ile öğrencilerin toplumsal sorunlara yaratıcı çözümler getirmeleri ve bunları hayata geçirmeleri desteklenecektir. Ayrıca küresel sorunlara bakış ünitesi ile öğrencilerin dünyadaki güncel konulara duyarlı olmaları ve küresel vatandaşlık bilinci oluşturmaları hedeflenmektedir.
Sosyal sorumluluk ünitesinde, öğrencilerin gönüllülük, empati, diğerkâmlık, toplumsal farkındalık, sürdürülebilirlik, toplumsal fayda ve sosyal girişimcilik gibi kavramları öğrenmeleri ve bunların önemini anlamaları sağlanacaktır.
Öğrencilerden toplumsal yardımlaşma ve dayanışma kapsamında bir sosyal yardımlaşma projesi hazırlamaları ve uygulamaları istenecektir. Öğrenciler projelerini uyguladıktan sonra, bunların toplum yararı açısından değerlendirmeleri yapılacaktır.
ÖĞRENCİLER TOPLUMSAL FARKINDALIK İÇİN KAMPANYALAR DÜZENLEYECEK
“Toplumsal Farkındalık Oluşturma” ünitesi, öğrencilerin toplumda karşılaştıkları sorunlara duyarlı olmalarını ve çözüm bulmalarını amaçlamaktadır.
Öğrenciler bu derste, sosyal sorumluluk çalışmalarına nasıl katılabileceklerini ve bunların önemini öğrenecekler.
Üst kademelerde öğrenciler, toplumsal farkındalık oluşturmak için medya ve iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanacakları bir proje tasarlayacaklar. Projede, hedef kitleye ulaşmak ve toplumsal değişime katkıda bulunmak için kampanya ve etkinlikler organize edilmesi gerekecektir.
SİBER ZORBALIK VE AKRAN ZORBALIĞI EKLENDİ
Dijital güvenlik, dijital bağımlılık, siber takip, siber dolandırıcılık, siber tehdit, siber zorbalık, siber taciz, siber istismar kavramları üzerinde durulacak derste, dijital şiddet türleriyle baş etme yolları üzerinde konuşmalar yapılacaktır.
ÇEVRE SORUNLARINA ÇÖZÜM İÇİN PROJELERİ HAZIRLAYACAKLAR
“Çevre ve sürdürülebilirlik” ünitesinde öğrenciler, çevre sorunlarının nedenlerini ve sonuçlarını inceleyerek sürdürülebilir kalkınma ilkelerine uygun çözüm önerileri sunacaklar.
Üst kademelerde ise öğrenciler, çevre sorunlarına yönelik proje tasarımı ve uygulaması gerçekleştirecekler. Proje sürecinde çevre duyarlılığı, etik değerler ve sosyal sorumluluk bilinci edinecekler. Proje sonuçlarını sürdürülebilirlik kriterlerine göre analiz edecekler.