Otomatik vites kullananlar dikkat Bu yanlışları yaparak arabanız elinizde kalmasın

Otomatik vites kullananlar dikkat Bu yanlışları yaparak arabanız elinizde kalmasın

Son yıllarda otomatik vitesin kullanımı manuel vitese göre daha konforlu olduğundan dolayı araba alırken sıklıkla tercih ediliyor. Peki, sürücüler otomatik vites kullanırken hangi hataları yapıyor?

Otomatik vitesli araçlar, manuel vitesli araçlara göre daha kolay ve konforlu bir sürüş imkanı sunar. Ancak otomatik vitesli araç kullanırken de dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Bu noktaları ihmal etmek, aracın performansını ve ömrünü olumsuz etkileyebilir. İşte otomatik vitesli araç sahiplerinin yaptığı bazı yanlışlar ve arabayı bozacak hareketler.

ara-1-3-1270x755.jpg

İKİ AYAĞINIZI BİRDEN KULLANMAYIN

Otomatik vitesli araçlarda sadece sağ ayağınızı kullanmanız gerekir. Sol ayağınızı frene basmak, fren sisteminin aşınmasına ve aracın dengesinin bozulmasına neden olabilir. Ayrıca ani fren yapmanız durumunda sol ayağınızla istemsiz olarak frene basabilirsiniz. Bu da kazalara yol açabilir.

VİTES KOLUNA SÜREKLİ DOKUNMAYIN

Manuel vitesli araçlarda sağ elinizi viteste tutmak doğru bir davranıştır. Ancak otomatik vitesli araçlarda bunu yapmak zararlıdır. Vites kolunu sürekli tutmak, vites değişimlerini zorlaştırabilir ve şanzımana zarar verebilir. Ayrıca ani bir durumda elinizle istemeden vitesi değiştirebilirsiniz. Bu da aracın motoruna ve şanzımanına ciddi hasarlar verebilir.

RÖLANTİDE BEKLERKEN VİTESİ N MODUNA ALIN

Otomatik vitesli araçlarda rölantide beklerken vitesi D modunda bırakmak, şanzımana gereksiz yük bindirir ve yakıt tüketimini artırır. Bu nedenle rölantide beklerken vitesi N moduna almak daha doğrudur. Ancak kırmızı ışıkta beklerken veya kısa süreli duruşlarda vites değiştirmek de zararlıdır. Bu durumlarda fren pedalına basılı tutarak bekleyebilirsiniz.

otomatik-vitesli-araba-nasil-kullanilmalidir-19697.jpg

PARK HALİNDEYKEN P MODUNU KULLANIN

Otomatik vitesli araçlarda park halindeyken P modunu kullanmak, aracın kaymasını önler ve şanzımanın kilidini sağlar. Bu sayede hem güvenlik hem de konfor sağlanmış olur. P modunu kullanmadan sadece el frenini çekmek, aracın kaymasına veya geri gitmesine neden olabilir.

MOTORU ÇALIŞTIRIRKEN GAZ PEDALINA BASMAYIN

Otomatik vitesli araçlarda motoru çalıştırırken gaz pedalına basmak, motorun aşırı yüklenmesine ve ısınmasına neden olur. Bu da motorun ömrünü kısaltır ve performansını düşürür. Motoru çalıştırırken gaz pedalına basmamak, motorun daha sağlıklı çalışmasını sağlar.

otomatik-vites.jpg

MOTORU SOĞUTMADAN KAPATMAYIN

Otomatik vitesli araçlarda motoru uzun süre yüksek devirde çalıştırdıktan sonra hemen kapatmak, motorun soğumasını engeller ve aşınmasına neden olur. Bu da motorun verimliliğini ve dayanıklılığını azaltır. Motoru kapatmadan önce birkaç dakika rölantide beklemek, motorun soğumasını ve dinlenmesini sağlar.

YOKUŞTA GERİ GİTMEK İÇİN R MODUNU KULLANMAYIN

Otomatik vitesli araçlarda yokuşta geri gitmek için R modunu kullanmak, şanzımana büyük bir zarar verir. Çünkü R modu, sadece geri manevra yapmak için tasarlanmıştır. Yokuşta geri gitmek için R modunu kullanmak, şanzımanın dişlilerini aşındırır ve bozar. Yokuşta geri gitmek için fren pedalını kullanmak veya el frenini çekmek daha doğrudur.

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.