Avustralya Yeni Araba Değerlendirme Programı (ANCAP) tarafından yapılan açıklamaya göre güvelik testlerinden geçemeyen MG 5, Mahindra Scorpio modelleri sıfır yıldız güvenlik derecesi elde etti. Bundan önce testlerden sıfır yıldız alan yalnızca 1 model bulunduğu öğrenildi.
ANCAP Başkanı Carla Hoorweg’in, testlere ilişkin yaptığı değerlendirmelere göre MG 5 modeli, önden çarpma testinde sürücünün göğüs ve bacakları için yaralanma riskini değerlendiren 'zayıf' notlar alarak dikkat çekti. Aynı şekilde, tam genişlikteki ön testte ise arka koltuktaki yolcunun göğüs ve bacak bölgeleri için de 'zayıf' notlar aldı. Araç ayrıca, göğüs sapması ve yaralanma sınırlarını aşan emniyet kemeri yüklemesi ile ilgili sorunlar ve gösterge paneli yapısının arkasındaki potansiyel tehlikeler nedeniyle eleştirildi. Ek olarak, çocuk mankenlere yapılan baş ve boyun yüklemelerinin, mevcut nesil araçlardan önemli ölçüde daha yüksek olduğu belirlendi.
Önden ve yandan çarpma testlerinde, dört mankenden üçü için zayıf performans sergilendi ve temel Vibe varyantının, ön gerdirici ve yük sınırlayıcıları içermeyen emniyet kemerleriyle donatılmadığı tespit edildi. Orta sınıf Essence modeli ise arkada bu özelliklerden yoksun bırakıldı. Ayrıca, MG 5'te orta hava yastığı bulunmaması, şerit desteği veya kör nokta izleme sistemi eksikliği, sınırlı veya hiç bulunmayan otonom acil durum frenleme özelliği, sürücünün uyanıklığını izlemeyen veya arkada bir çocuğun varlığına karşı uyarıda bulunmayan bir sistem olmaması gibi eksiklikler de rapor edildi.
EMNİYET KEMERİ AÇILDI
ANCAP Başkanı Carla Hoorweg, güvenlik testinden sıfır yıldız alan bir diğer model olan Mahindra Scorpio'ya ilişkin yaptığı açıklamalara göre araç özellikle önden kayma, tam genişlikte önden, yandan çarpma ve eğik direk çarpışma testlerinde değerlendirildi ve yetişkin yolcular için sırasıyla 'iyi', 'kabul edilebilir', 'marjinal', 'zayıf' ve 'zayıf korumanın bir karışımı' sonuçları elde etti. Bunun yanı sıra, üçüncü sırada bulunan üst bağlama çocuk emniyet noktalarının eksikliği, ön sırada orta hava yastığı olmaması ve bir yan darbe testinde sürücünün emniyet kemerinin açılması gibi önemli eksiklikler tespit edildi.
Ayrıca, Yeni Zelanda'da satılan Scorpio'nun yedi koltuklu bir versiyonunun varlığı ve ikinci sıradaki orta koltukta sadece bir kucak kemeri bulunması, özellikle dikkat çekici ve şaşırtıcı bir durum olarak öne çıktı.
"2 MODEL BİRKAÇ NESİL GERİSİNDE"
ANCAP Başkanı Hoorweg, "MG 5 ve Mahindra Scorpio bu yıl ilk kez Avustralya pazarında piyasaya sürüldü, ancak güvenlik tekliflerinin bugün satışta olan neredeyse tüm yeni otomobillerde gördüğümüzün birkaç nesil gerisinde olduğu açık. Bu durum, yepyeni modeller olsalar bile tüm otomobillerin aynı güvenlik seviyesini sunmadığının çarpıcı bir hatırlatıcısıdır. " ifadelerini kullandı.