Kısa süre önce IIHS (Yol Güvenliği Enstitüsü) tarafından bir takım testlere tâbi tutulan Hyundai’nin Kona modeli, 64 km/s sürat ile önden çarpışma testinin hemen ardından kaputunun altından dumanların yükseldiği görüldü. Dumanların yükselmesinin hemen ardından ise aracın alev aldığı bilgisi elde edildi.
Uzmanların yaptığı incelemelerin ardından, çarpışma sebebiyle elektronik kontrol panelinin araç aküsünün pozitif kutbuna doğru göçtüğü ve açıkta kalan bakır kablolar ile teması neticesinde araçtan alevlerin yükseldiği tespit edildi.
Sorunun tespit edilmesi üzerine Hyundai çözümü akünün pozitif kutbuna ek bir koruma aparatı koymakta buldu. Araç yapılan aynı testler bu sefer sorunsuz bir şekilde geçmeyi başardı.
Fakat bu sorunu çözmek işin henüz başlangıcıydı. Hyundai Amerika’daki 10 bin den fazla Kona sahibini bayilere çağırarak akünün pozitif kutbuna takılması gereken koruma aparatını monte etmek için çalışma başlattı.
Hyundai Tükiye ve Hyundai Avrupa konu ile ilgili henüz bir açıklama yapmadı. Fakat Amerika’daki Kona’lar ile Avrupa ve Türkiye’deki Kona’lar aynı tipte üretildiği için, muhtemelen aynı sorunlar Türkiye’deki Konalar için de geçerli olacaktır.