Türkiye otomotiv pazarı pandemi döneminden bu yana büyük artışlar gösterdi. Piyasada oluşan manipülasyon nedeniyle araç fiyatları tavan yaptı.
Bu yıl içerisinde ikinci el araçları sıfır araçların fiyatını geçince bakanlık düğmeye bastı.
Piyasanın yatırım aracına dönüşmesi üzerine Ticaret Bakanlığı bir dizi önlemler aldı. İnternet üzerinden satış yapılan sitelere yönelik bir takım uygulamalarla beraber piyasada bir tık gerileme yaşandı.
İkinci el araç piyasası aracılarında aradan çekilmesiyle dengelenmeye başladı.
ARAÇ PİYASASI YÜZDE 30-35 DARALABİLİR
Türkiye’de faaliyet gösteren otomotiv markalarının üst yöneticileri, 2023 yılına ilişkin değerlendirmede bulunurken ayrıca piyasaya ilişkin 2024 tahminlerini aktardı.
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, Otomotiv pazarının, son 11 ayı rekor satışla kapattığını ve yılın son ayında da benzer bir tempo beklendiğini söyledi.
2023’te ilk defa 1 milyonun üzerinde bir Pazar elde edildiğini belirten Bozkurt, 2024 yılında da daha farklı bir tabloyla karşılaşılacağını öngördüklerini dile getirdi.
Üst Yönetici Ali Haydar Bozkurt, araç fiyatlarında yükseliş, kredi maliyetleri, krediye ulaşmada zorluk ve kısıtlar, pazarın yüzde 30-35 civarında daralmasına yol açabileceğini ifade ederken, otomobil ve hafif ticari dahil olmak üzere 750-800 bin civarında bir pazar hacmi gerçekleşebileceğini dile getirdi.
2024 PAZAR YÜKSEK OLMACAK
Doğuş Otomotiv İcra ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu’da 2024 yılına ilişkin piyasa tahminini açıkladı.
2023 yılında genel olarak iyi bir performans sergilendiğini belirten Bilaloğlu, 2024 yılına ilişkin şu değerlendirmede bulundu:
“Pazarın bu seneki kadar yüksek olacağını öngörmüyoruz. Dünya ekonomisinin gidişatına paralel olarak otomotiv pazarının yaklaşık yüzde 30 daralacağını düşünüyorum. Bu da 800 bin civarında bir pazara denk gelir. Dolayısıyla son 5 yıla baktığımızda aslında ‘normal’ bir pazar olacağını da belirtebiliriz”