Türkiye’de paketli ürünlerin belirli bir gramaj standardının bulunmaması, fiyatların artmaya devam etmesine ancak gramajın düşmesine neden oluyor. Marketten her zaman alınan markanın ertesi gün gramajının düştüğü görülebiliyor. Bu durum tüketicinin lehine gelişirken, fiyatlar da zamlanmayı sürdürüyor.
Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, tüm markaların uyması gereken bir gramaj standardının oluşturulması gerektiğinin altını çizdi.
GRAMAJ HİLELERİ ÜZERİNE YENİ TALEP
Özellikle gıda, temizlik ve hijyen malzemeleri gibi ürünler üreten markaların uyması zorunlu olacak gramaj standardının belirlenmesinin çok gerekli olduğunu söyleyen TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, gramaj hilelerine dikkat çekti.
Gramajda tüketicinin akıllarında ucuz algısı oluşturmak için yapılan gramaj hileleri olduğunu ve bunların kafa karıştırdığını söyleyen Palandöken, tüketicinin gramaj farkları sebebiyle farklı markalar arasında karşılaştırma yapamadığını aktardı.
Çok sayıda paketli üründe gramajın düşürülüp fiyatının artırılarak çifte zam uygulandığını vurgulayan Palandöken, “Sorunun çözümü ceza vermek değil, belli başlı ürünlerde tüm markaların uyacağı gramaj standardı getirmektir.” dedi.
Palandöken, hileli ürünle veya haksız uygulamalarla karşılaşan vatandaşların "Alo 175 Tüketici Danışma Hattı"nı aramaları konusunda uyarıda bulundu.