Qlux IDEAS, ihracatta hedef büyüttü

Qlux IDEAS, ihracatta hedef büyüttü

Mutfak yapı malzemelerinden plastiğe birçok gruba hitap eden sektörün önde gelen markalarından Qlux IDEAS, pazardaki konumu ve 2024’teki hedefleri Divan Otel’de düzenlenen bir seminerle açıklandı.

Hemen hemen herkesin evine ürünleri ile giren Qlux İDEAS 2024'de başarılı adımlar atmaya hazırlanıyor.

Qlux IDEAS Genel Müdürü Burak Önder, geniş iş koluna hakim olan sektör yıldızı firmalarının pazardaki yeri ve hedefleri açıkladı.

burakonder2.webp

Aynı zamanda Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Kurucu Başkanı olan Burak Önder, gelişmekte olan sektörü de değerlendirdi.

Türk ev ve mutfak eşyaları sektörünün global markalarından biri olma yolunda hızla ilerleyen Qlux IDEAS'ın hedefler içinde Avrupa, Orta Doğu ve Afrika başta olmak üzere yakın pazarlarda derinleşerek pazar payını arttırmak bulunuyor.

2024 yılı içinde Avrupa ve Kuzey Afrika'da iki dağıtım deposu açmayı planladıklarını duyuran Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Kurucu Başkanı ve Qlux IDEAS Genel Müdürü Burak Önder, yeni yılda birçok belirsizliğin olmasına rağmen ihracatta en kötünün geride kaldığını söyleyerek 2024 yılında büyüme beklediklerini belirtti.

burakonder3.webp

Pandeminin ardından her sektörde büyük dönüşüm yaşandığını ve ihracatta yol haritasını bu dönüşüme göre planladıklarını anlatan Önder; "Verimlilik, insan kaynağı ve ülkeler üzerinde ihracatta daha derinlemesine çalışmaya odaklanacağız" dedi. Korumacılığın dünyada arttığını ve lojistik fiyatları yüzünden yakın pazarların daha önemli olacağının altını çizen Burak Önder, “Türkiye'nin 2024 yılı ihracatında Avrupa'nın, Orta Asya'nın, Orta Doğu'nun ve Kuzey Afrika'nın daha belirleyici olacağını düşünüyorum." dedi.

burakonder5.webp

İhracat pazarını giderek büyüten dünyada Latin Amerika’dan Asya’ya Avrupa’dan Afrika’ya kadar 80'e yakın ülkeye ihracat yapan Qlux IDEAS, yeni pazar stratejilerini ve hedeflerini, Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Kurucu Başkanı ve Qlux IDEAS Genel Müdürü Burak Önder'in başkanlığında bir basın buluşmasında duyurdu.

Dünyanın dört bir tarafına 900 çeşit ürün ihraç eden ev ve mutfak eşyaları sektörünün parlayan yıldızı Qlux IDEAS’ın Genel Müdürü Önder, 2023 yılında 41 ülkeye ziyaret yaptıklarını belirterek dünyanın farklı bölgelerine düzenlenen heyetlere katıldıklarını ve bireysel ziyaretler ile de sektörü yakından takip ettiklerini söyledi.

Önder; ABD, Almanya, Hong Kong ve Çin'deki sektörel fuarları takip ettiklerini belirtti. Pandemi ile birlikte tüm dünyada başlayan dönüşümden mutfak eşyaları sektörünün de payını aldığını söyleyen Önder, "Dünya gelişmelerini takip ediyoruz. Dönüşümün farkındayız ve önceliğimiz ihracat. Biz de Qlux IDEAS olarak ihracatla büyüyoruz. Latin Amerika’dan Asya’ya, Avrupa’dan Afrika’ya 80'e yakın ülkeye ürünlerimizi pazarlıyoruz" dedi.

Pandemi öncesi toplam ticaretin sadece yüzde 4.5'unun e-ticaret üzerinden yapıldığını hatırlatan Önder, bu rakamın tüm dünyada artık yüzde 20'leri aştığını belirtti.

Önder, "3-4 yıl içinde e-ticarette çok büyük bir büyüme oldu. Bu dönüşümü üretimde takip etti. Artık daha az elektrik tüketen makineler görmeye başladık." dedi.

“ÇİN PAZARI DÜNYA EKONOMİSİNİN YÜZDE 40’INA ETKİ EDİYOR”

Enflasyon oranlarının dünyanın en önemli gündem maddelerinden bir tanesi olduğunun altını çizen Önder, artık enflasyonun düşme eğilimine girdiğini ifade etti. Ana merkez bankalarının faiz indirim kararlarının henüz gözükmediğini ancak yıl sonuna doğru bu haberlerin gelebileceğine işaret eden Önder, "Uzak Doğu'nun özellikle de Asya Kıtası'nın dünya büyümesinde 2024 yılında belirleyici rol oynayacağını küresel raporlardan görüyoruz. Asya çok önemli. Daha önceleri batı için ideolojik bir rakip olan Çin şu anda dünya ekonomisinin büyümesine yüzde 40 oranında etki ediyor. Çin artık ideolojik rakipten ekonomik bir rakip olmaya başladı. Sonrasında teknolojik rakip oldu, şimdi de politik rakip oluyor. Çin, ABD’nin daha güçlü olduğu bölgelere ağırlık vererek son 2-3 yıldır çok önemli çalışmalar yaptı. Çin'in etkin olmaya başladığı bölgeler ana pazarlarımız olduğu için bizim için de bölgeler çok önemli. Orta Doğu, Avrupa, Afrika'nın kuzeyi bizim için ana pazar bölgeleri. ABD'nin çok etkili olduğu Orta Doğu coğrafyasında Çin'in her geçen gün hegemonyasını arttırdığını hep birlikte görüyoruz. Çin, Batı'nın "İnsan hakları, demokrasi" gibi yöntemlerinden farklı bir çizgide ticareti ön plana çıkarıyor. Çin'in bu yöntemi olumlu bir etki yarattığından dolayı özellikle Orta Doğu'da güçleniyor. Çin, 2023'te Orta Asya'daki 5 devlet başkanıyla beraber bir zirve yaptı ve buradaki boşluğu değerlendirmeye çalıştı. Yuan’ın son zamanlarda güçlenmesiyle Çin, kendi yerel parasıyla ticaret yaparak dünya ekonomisinde her geçen gün ağırlığını artırmaya devam ediyor." dedi.

BATI’NIN ÇİN'E KARŞI KOZU HİNDİSTAN VE VİETNAM

Batı'nın Hindistan ve Vietnam'ı Çin'e karşı koz olarak kullandığını anlatan Önder, "Batı Asya'da denge politikası kurmak için Hindistan'a destek vermeye çalışıyor. Batı bu süreçte Çin'le uğraştı, Hindistan'a destek verdi, diğer taraftan Ukrayna-Rusya savaşı başladı. Burada Hindistan çok güzel bir denge politikası izledi.” diye dünya dengelerini anlattı.

“YAKIN COĞRAFYA İLE TİCARETİMİZ ARTACAK”

Avrupa'nın Rusya-Ukrayna savaşından çok etkilendiğinin belirten Önder, burada en çok etkilenen ülkenin ise Almanya olduğunun bilgisini vererek "Bu işte en zararlı çıkan Almanya oldu. Bizim için de önemli ve iyi takip edilmesi gereken bir ülke. Çünkü bizim her türlü en iyi ticaret ilişkimizin olduğu, en çok vatandaşımızın yaşadığı ülke Almanya. Ama Almanya, 2024'te gelişmiş ülkelerden negatif büyüyecek olan tek ülke. Avrupa'nın diğer ülkelerinde az da olsa bir büyüme sağlanacak. Türkiye tarafında ise bu zamanlarda yakın coğrafyayla olan ticari münasebetler uzak pazarlara göre daha önemli bir hal alacak. Yani yakın pazarlar ihracat stratejimizde hızla daha önemli bir hale geliyor. 2024 yılında bunu göreceğiz." dedi.

“DÜNYADA KORUMACILIK ARTMAYA BAŞLADI"

Bu yıl 70 ülkede seçim olacağını belirten Burak Önder, "Türkiye için de dünya ihracat açısından önemli bir yıl olacak. Dünyada paradoksal bir durum hakim. Bir yandan serbest ticaret anlaşmaları ve bölgesel birlikler, uluslararası koridorlar önem kazanırken diğer yandansa korumacılık ve tarife dışı engeller var.” dedi.

Her ülkede olduğunu gibi Türkiye''de korumacılığın arttığına değinen Önder "Türkiye'de seçimlerden sonra her ne kadar faizler artsa da ekonomik bir güven ortamı ve pozitif ibareler görüldü. Türkiye'nin önünde bir seçim var onu da göreceğiz. Ama sonuç olarak PMI endekslerimiz, ihracat iklim endeksimiz 6 aydır düşmekte... İhracat pazarlarında enflasyon gerilemeye başladı. Artık batıda da enflasyonun tezahürü farklı oluyor." ifadelerini kullandı.

“AVRUPA ÜLKELERİ GSMH’NİN YÜZDE 3’ÜNÜ SAVUNMAYA AYIRIYOR”

Önümüzdeki günler için dünya ile ilgili bir tahminde bulunmanın zor olduğunu söyleyen Burak Önder, “Büyük belirsizlikler hakim. Rusya-Ukrayna savaşı ne olacak? İsrail-Hamas gerginliği ne olacak? diğer yandan Uzak Doğu'da Çin-Vietnam gerginliği nasıl bir hal alacak? Gelişmiş ülkelerin enflasyonundaki gerilemeler bir şekilde faizi etkileyecektir. Çünkü onlar için de ekonomik büyüme çok önemli. Avrupa ülkelerinin özellikle Asya'da, Avrupa'da savunma harcamalarını arttırmaya çalıştıkları bir yıl oluyor. Siyasi belirsizliklerden dolayı ve savaşların etkisiyle Avrupa gayrisafi millî hasılasının (GSMH) yüzde 3'ünü artık savunma sanayisine veriyor." dedi.

YAKLAŞIK 80 ÜLKEYE İHRACAT

2023'te birçok olumsuzlukların yaşanmasına rağmen, Qlux IDEAS’ın ihracatında bir düşüş yaşamadan bir yıl öncesinin rakamlarına paralel olarak seneyi geride bırakarak büyük bir başarı sergilediğinin vurgulayan Burak Önder, "İhracat bizim en önemli enstrümanımız. Toplam üretimimizin yüzde 65'e yakınını Latin Amerika’dan Asya’ya, Avrupa’dan Afrika’ya 80 ülkeye ihraç ettik. Dünyada rekabetin kızıştığı bir dönemdeyiz. Artık her şeyin daha inceldiği bir dönem içindeyiz. Firmaların rekabetçiliği daha çok ön plana aldığını görüyoruz.

Son 3 yıl içinde önemli çalışmalar yaptığımız diğer bir alan da verimlilik dan beri en önemli gündem maddelerinden biri olan verimlilik. Verimliliği ne kadar artırırsan o kadar rekabetçi hale geliyorsun. Veri ve verimlilik çalışmalarına 3 yıldır aralıksız devam ediyoruz. Bu yıl çok iyi bir noktaya geldik. Bu yıl işin içine otomasyonu da kattık. Ocak ayı sonu itibariyle bütün makinelerimiz robotlu, konveyörlü olacak. ERP ve CRM konularında kendimizi geliştirdiğimiz bir yıl geçirdik ” dedi.

Önder başarılarına başarı ekleyerek yoluna devam eden Qlux İDEAS'İN, dünyanın neredeyse her noktasında herkesin hemen elinin ucunda yer alma yolunda olduğunu söyledi.

Burak Önder, Qlux İDEAS’ın dijitale ve insan kaynağına da oldukça önem verdiğini vurgulayarak “Qlux IDEAS dijital kaslarını her geçen gün geliştiriyor. Otomasyona daha önem veriyoruz. Bunun bir kolu da insan kaynakları. İnsan kaynağının güçlü olmasının şirketler için çok önemli olduğunun farkındayız. Bunun için kurum içi ve kurum dışı eğitimler veriyoruz. Dijital kaslarımızı güçlendirip verimlilikte kaliteyi attırıyoruz, verimlilik çalışmaları yapıyoruz ve stokları optimize etmeye çalışıyoruz. Kaslarımızı mümkün olduğu kadar güçlendirmeye çalışmamız lazım. Üretim, satış ve ihracat bunlar bizim için önemli." diye konuştu.

“İHRACATTA EN KÖTÜ YIL ARTIK GERİDE KALDI”

Korumacılığın dünyada giderek artması ve lojistik fiyatları nedeniyle yakın pazarların daha cazip bir hale geleceğine vurgu yapan Burak Önder, “Türkiye'nin 2024 yılı ihracatında Avrupa'nın, Orta Asya'nın, Orta Doğu'nun ve Kuzey Afrika'nın daha belirleyici olacağını düşünüyorum." dedi. Önder, 2024 yılında dağıtım ağını geliştirmek için Avrupa'da ve Kuzey Afrika'da depolar kuracaklarının bilgisini de verdi.

Burak Önder yaptığı seminerde sözlerine şunları ekleyerek şu noktalara dikkat çekti:

“Türkiye'de seçimlerin sonrasında enflasyonla mücadele gündem olmaya başladı. Kendi gruplarımız içinde züccaciye, ev ve mutfak sektörü için yılın ilk 6 ayında iç piyasada büyük bir daralma beklemiyorum. İhracat 2024 yılı için çok önemli ve bu yıl İhracatta bir büyümenin olacağını düşünüyorum. İhracatın geçen yıldan daha iyi olacağını ve en kötünün geride kaldığını söyleyebilirim.” diye konuştu.

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.