Rekabet Kurulu, Frito Lay Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ'nin perakende satış noktalarında rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırdığı iddialarını incelemeye aldı. Kurum, ön araştırmasını tamamlayarak konuyla ilgili kararını verdi.
Rekabet Kurumu, Frito Lay Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. hakkında 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'u (4054 sayılı Kanun) ihlal ettiği iddiasıyla soruşturma başlattı.
Kurul, ön araştırmasında elde ettiği bilgi ve belgeler doğrultusunda Frito Lay'in Türkiye'deki hemen her bölgedeki geleneksel kanalda yer alan nihai satış noktalarında paketlenmiş cips pazarındaki rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırmak suretiyle münhasırlık sağlamaya çalıştığına dair bulgulara ulaştı.
Aynı sektörde bulunan diğer firmaların da dikkate alındığı bir bağlamda, Frito Lay, Türkiye pazarında Lays, Ruffles, Doritos, Cheetos ve Çerezza markalarıyla cips üretimi ve Rocco markasıyla şekerleme üretimi gerçekleştiriyor.
Kurulca alınan soruşturma kararları, hakkında soruşturma açılan teşebbüslerin ya da teşebbüs birliklerinin Kanun'u ihlal ettiği ve yaptırımla karşı karşıya kaldıkları veya kalacakları anlamına gelmiyor.