Türkiye'de derinleşen ekonomik kriz tüm sektörleri olumsuz etkiledi. Fiyatlar arttı, vatandaş indirimli ürüne, hizmete yöneldi.
Daha önce Elektrik ve doğalgaz fiyatlarındaki artışlar nedeniyle küçük restoran, kafe vb. işletmeler ve açık havada oturan müşterilerden ısıtıcı ücretleri alınmaya başlanmıştı.
İstanbul’un bazı semtlerindeki metrekaresi küçük olan restoran ve kafeler de 30-40 TL’nin altında sipariş kabul etmiyor ve restoranların yoğun saatlerinde öğle ve akşam saatlerinde çay-kahve servisi yapmama kararı çok tartışılmıştı.
FİRMALAR DA "GEL-AL" KAMPANYALARI BAŞLATIYOR
Her krizde farklı bir uygulama ile karşı karşıya kalan Türkiye'de bu sefer vatandaştan bir adım geldi.
Kurye parası vermek isteyemeyen müşterilerin yeni tercihi Restoranlarda gel-al siparişlerini arttırdı. Türkiye İstatistik Kurumu'na göre, yıllık enflasyon Ağustos'ta yüzde 58,9'a çıktı. Lokanta ve oteller grubu ise fiyat artışında yüzde 89,3 ile başı çekti.
Yeme-içme fiyatlarındaki bu artış kampanyalı ürünlere talebi yükseltti.
NTV’de yer alan habere göre, salgın öncesi her 100 tüketicinin 72'si restoranda yeme-içmeyi tercih ediyordu. Salgın yasaklarıyla bu ciddi oranda geriledi. 2022'de ise yüzde 57'ye çıktı. Yani tüketici restoranlara tam olarak dönmedi.
Kalan yüzde 43'lük payı ise "gel al ve eve sipariş" aldı. İlgi nedeniyle firmalar da "gel-al" kampanyaları başlatıyor.