DHA- Daha önce oynanan final maçlarında kartlar üzerinden yapılan harcamaların verileri analiz edilerek yapılan çalışmaya göre, Şampiyonlar Ligi finali, ev sahipliği yapan kente 3 günde yaklaşık 75 milyon Euro getiriyor. Türk taraftarlar ise derbi günlerinde takımlarının mağazalarından normal zamanlara göre yaklaşık 3,5 kat daha fazla alışveriş yapıyorlar.
UEFA Şampiyonlar Ligi Finali bu yıl 10 Haziran Cumartesi akşamı Inter Milan ve Manchester City arasında İstanbul'da oynanacak. UEFA Şampiyonlar Ligi ana sponsoru Mastercard ve ödeme ekosisteminin oyuncularından Garanti BBVA Ödeme Sistemleri ortak düzenledikleri bir toplantıyla İstanbul'da gerçekleşecek final maçının ekonomik açıdan kente katkısına ilişkin bir analiz paylaştı.
Analiz, Mastercard'ın daha önceki finallerdeki kart harcamalarının verileri kullanılarak yapıldı. Çalışmaya göre 10 Haziran'da oynanacak maçın Türkiye'ye cuma-pazar günlerini kapsayan üç günlük dönemdeki yaklaşık getirisi 75 milyon Euro'ya ulaşacak.