Shein ve Temu rekabetinden galip çıktı: Inditex büyümeye devam ediyor

Shein ve Temu rekabetinden galip çıktı: Inditex büyümeye devam ediyor

Zara'nın çatı şirketi Inditex, Shein ve Temu gibi düşük maliyetli e-ticaret devleriyle rekabetini kazandı. Sabit kurlarla satışlarını yıllık %9 artıran Inditex, hem mağaza hem de online kanallarda başarılı bir performans sergiledi.

Zara'nın ana şirketi Inditex, Temu ve Shein gibi düşük maliyetli perakendecilerin yoğun rekabeti karşısında sonbahar ve kış koleksiyonlarını sunarak yılın son çeyreğinde satışlarını artırdığını duyurdu. Türkiye pazarında da hatırı sayılır bir yere sahip olan İspanyol moda grubu mağaza ve online satışların 1 Kasım - 9 Aralık tarihleri arasında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla sabit döviz kurları üzerinden %9 arttığını belirtti.

Mevcut operasyonlardaki büyüme oranı, Inditex'in mali yılın ilk dokuz ayında kaydettiği %10,5'lik orandan daha düşüktü. Bu büyüme hem online hem de mağazalardaki olumlu performanslardan kaynaklandı ve sabit kurla satışları 27,42 milyar euro'ya (28,87 milyar $) çıkardı. WSJ'ye konuşan analistlere göre şirketin büyümesi etkileyici olsa da, yatırımcılar daha iyi sonuçlar bekliyor.

DÜŞÜK MALİYET REKABETİ

Inditex ve İsveçli H&M gibi hızlı moda sektöründeki köklü rakipler Temu ve Shein gibi ucuz moda şirketlerinin rekabetiyle karşı karşıya. İspanyol grup bu yılın başlarında lojistik kapasitesini artıracağını ve düşük maliyetli rakiplerine karşı pozisyon almak için fiziksel ve dijital alanlarını düzenleyeceğini söyledi.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.