Dünya çapında tanınan kahve zinciri Starbucks, gelirlerindeki düşüşe yanıt olarak ürünlerine bu yıl ikinci kez zam yaptı.
Yeni fiyatlara göre, küçük boy (Tall) sade filtre kahve 60 liradan 70 liraya çıktı.
Starbucks, İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırıları nedeniyle protesto ve boykot kampanyalarıyla karşı karşıya kalan şirketlerden biri oldu ve bu durum gelirlerine de yansıdı.
Ocak-mart döneminde, şirketin gelirleri yıllık bazda yaklaşık yüzde 2 azalarak 8,6 milyar dolara geriledi. Aynı mağaza satışları da yüzde 4 azalış gösterdi, bu da 2020 sonundan bu yana ilk düşüşte olduğunu gösteriyor. Starbucks mağazalarının trafiği de yüzde 6 azalmış oldu.
Gelirlerindeki düşüşe paralel olarak, Türkiye fiyatlarına da ikinci kez zam yapan Starbucks, küçük boy (Tall) filtre kahve fiyatını 45 liradan 70 liraya yükseltti. Yeni yapılan zamla birlikte 25 TL'lik zam yapılmış oldu. Böylelikle filtre kahveye yüzde 55 oranında zam geldi.
Aynı ürünün internet üzerinden sipariş edilen platformlardaki fiyatı ise 85 lira olarak belirlendi.
İşte Starbucks'ın yaz döneminde geçerli olan yeni fiyat listesi: