Hazine ve Maliye Bakanlığı, kayıt dışı ile mücadeleyi yaygınlaştırmak için sosyal medya platformalarını devreye soktu. Tek tıkla ihbar dönemini başlatan Maliye, bu kapsamda Whatsapp, Instagram ve X gibi sosyal platform ve uygulamalar üzerinden ihbar alacak ve şikayetleri değerlendirecek.
Kayıt dışı ve düşük beyanla mücadelede kapsamında vatandaşlar artık tek tıkla ihbarda bulanabilecek. Hazine ve Maliye Bakanlığı, bu konularda vatandaşların ihbarda bulunabilecekleri kanalları tek tek sıraladı.
Hazine ve Maliye Bakanlığı, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) internet sitesi, dijital.gib.göv.tr, GİB mobil uygulaması ve ALO 189 Vergi İletişim Merkezi üzerinden de yine önceden olduğunu gibi ihbarda bulunulabileceğini belirterek ek olarak kapsama alınan yeni ihbar hatlarını duyurdu.
-BİP Vergi İhbarı Servisi ile ihbar
-X ve Instagram İhbar Hesapları: gibihbar üzerinden DM-Direkt Mesaj yolu ile ihbar
-WhatsApp İhbar Hattı üzerinden ihbar: 0 552 189 0 189
BAKANLIK İHBARDA BULUNULMASINI İSTENEN KONULARI AÇIKLADI
Gelir Dairesi Başkanlığı, vatandaşların ihbarda bulunabileceği konuları da tek tek duyurdu.
Düşük KDV uygulanması halinde
IBAN ya da PTT çeki ile ödeme istenmesi durumunda
İşletmenin fiş ya da fatura kesmemesi
İşletmenin başka bir işletmeye ait POS makinesi kullanması
İşletmenin mükellef kaydının bulunmaması
Sahte yada yanıltıcı belge düzenlenmesi
İşletmenin personel ücretini elden ödemesi
Kira geliri beyannamesinin yanlış verilmesi
Tapu harçının eksik ödenmesi hali
Kaçak ürün satışının görülmesi