Teknolojioku'da yer alan bilgilere göre, California'da yaşayan üç mal sahibi, Tesla'yı yanlış reklam yapmayla suçladı. Toplu dava açan mal sahipleri, Tesla'nın reklamını abarttığını öne sürdü.
Sahipler, Tesla'nın dolandırıcılık yaptığını, garantileri ihlal ettiğini ve haksız rekabet yürüttüğünü iddia ediyor. Dava, toplu dava statüsü alırsa, Kaliforniya'da Tesla Model 3, Model S, Model X veya Model Y satın alan tüm kişileri kapsayacak. Davacılar, belirsiz zararların tazmin edilmesini umuyor.
Dava, Tesla'nın yaklaşık on yıl önce EV menzil aralıklarını değiştirmeye başladığına dair bir Reuters raporunun ardından geldi: arabalar tamamen şarj olduğunda şişirilmiş rakamlar gösterecek ve yalnızca %50 şarjın altında doğru rakamları göstermeye başlayacaktı. Otomobil üreticisinin, şikayetleri örtbas etmek ve kullanıcıları menzille ilgili destek çağrılarını bırakmaya ikna etmek bir "Saptırma Ekibi" oluşturduğu söyleniyor.
Tesla'nın bu iddia edilen abartıları kullandığı henüz kesin değil. Çevre Koruma Ajansı, şirketten 2020 model yılından itibaren menzil tahminlerini düşürmesini istedi ve Güney Kore kısa süre önce, müşterileri soğuk havalarda EV menzillerinin düşeceğini yeterince bilgilendirmediği iddiasıyla 2,2 milyon dolar para cezası verdi.
Tesla, gerçek koşullarda geçerli olmayan EV menzil aralığı tahminleriyle övünme konusunda yalnız değil. SAE International tarafından yapılan bir araştırma, elektrikli arabaların reklamı yapılan menzillerin yaklaşık %12,5 altında kalma eğiliminde olduğunu buldu. Rapor ve dava, Tesla'nın rakamlarının diğer markalara göre daha az doğru olduğunu ve şirketin mutsuz müşterileri susturmaya çalışmış olabileceğini öne sürüyor.