Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği, geçtiğimiz saatlerde temmuz ayına ilişkin sıfır otomobil pazar verilerini paylaştı. Paylaşılan veriler, Türkiye'de rekor satışların gerçekleştiğini gözler önüne serdi. Ancak bu rekordan daha da çarpıcı olan bir istatistik var. Elektrikli otomobil satışları, geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 600 civarı artış göstermiş durumda.
ODMD'nin verilerini analiz eden EBS Danışmanlık tarafından servis edilen rakamlar, Türkiye'de en çok tercih edilen elektrikli otomobil markasını tahmin etmenin zor olduğunu gözler önüne seriyor.
Temmuz ayında en çok satan markalar:
Marka -Satış Adedi
MG | 758 |
Togg | 627 |
Dacia | 456 |
Opel | 323 |
Citroen | 298 |
Renault | 261 |
BMW | 153 |
Mercedes-Benz | 140 |
Fiat | 80 |
Kia | 70 |
Yukarıdaki tabloya baktığımızda, MG'nin temmuz ayında Türkiye'de en çok satan elektrikli otomobil markası olduğuna tanıklık ediyoruz. Dün akşam güncel teslimat sayısını 627 olarak açıklayan Togg ise listenin ikinci sırasında yer alıyor. Öte yandan; birkaç hafta önce Türkiye'ye giriş yapan Dacia Spring, markayı elektrikli otomobil klasmanında üst sıralara taşımış durumda.
2023 yılında en çok elektrikli otomobil satan markalar:
Marka -Satış Adedi
MG | 1.697 |
Renault | 1.466 |
Togg | 1.435 |
Opel | 1.388 |
BMW | 1.371 |
Mercedes-Benz | 963 |
Volvo | 925 |
Skywell | 621 |
Fiat | 549 |
Citroen | 517 |
Yılın tamamı için paylaşılan rakamlara baktığımızda, MG'nin tahminlerden çok daha popüler bir marka haline geldiğini görüyoruz. Türkiye'deki geçmişi kısa olan marka, en köklü şirketler arasında yer alan Renault'u bile geçmiş durumda. İçten yanmalı motorlar kategorisinde yılın en çok tercih edilen markası olan Fiat, elektrikli otomobil kategorisinde ise ancak 9. sırada yer alabiliyor.