Türkiye'nin ilk 6 aylık e-ticaret hacmi, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 109,7 artarak 652,7 milyar liraya ulaştı.
Ticaret Bakanlığının, bu yılın ocak-haziran dönemine ilişkin "Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS)" verileri belli oldu.
AA muhabirinin verilerden yaptığı derlemeye göre, geçen yılın ilk 6 ayında e-ticaretin genel ticarete oranı yüzde 18,5 iken söz konusu oran bu yılın aynı döneminde yüzde 3,2 artarak yüzde 19,1 oldu.
Bu yılın ocak-haziran döneminde Türkiye'de e-ticaret hacmi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 109,7 artışla 652,7 milyar lira olarak hesaplandı.
SİPARİŞ ADETLERİ ARTTI
Ocak-haziran döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 artışla 2 milyar 556 milyona yükseldi. Perakende e-ticaret hacmi de geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 119 artışla 390 milyar liraya çıktı
ÖDEME YÖNTEMLERİ VERİLERİ AÇIKLANDI
Ödeme yöntemleri bazında toplam e-ticaret hacminin yüzde 62,7'sini 409,3 milyar lirayla kartlı işlemler.
Yüzde 32'sini 209,3 milyar lirayla havale/EFT ve diğer ödemeler.
Yüzde 5,2'sini 34,1 milyar lirayla kapıda ödeme oluşturdu.
BEYAZ EŞYA VE KÜÇÜK EV ALETLERİ İLK SIRADA YER ALIYOR
Sektör bazında e-ticaret hacmi değerlendirildiğinde, beyaz eşya ve küçük ev aletleri 80,6 milyar lirayla ilk sırada yer aldı. Bu sektörü, 48,9 milyar lirayla giyim, ayakkabı ve aksesuar, 38,7 milyar lirayla elektronik, 29,3 milyar lirayla hava yolları takip etti. Ardından da gıda ve süpermarket, seyahat-taşımacılık ve depolama, yemek ve konaklama sektörleri geldi.
ORTALAMA SEPET TUTARI 255 LİRA