ABD Ulusal Tüketiciler Birliği (NCL) tarafından yapılan açıklamada, Starbucks'ın etik kahve ve çay tedarikine dair iddialarının gerçeği yansıtmadığı, şirketin pazarlama stratejisinin tüketicileri yanılttığı savunuldu.
Starbucks'ın çocuk işçiliği, zorla çalıştırma, cinsel taciz ve diğer insan hakları ihlallerine karışan kahve ve çay çiftliklerinden ürün alımı konusunda eksik bilgi verdiği vurgulandı ve bu durumun açılan dava ile belgelenmiş olduğu ifade edildi.
NCL Üst Yöneticisi Sally Greenberg, Starbucks'ın ürünlerinde sunulan bilgilerin tüketicileri yanılttığını öne sürerek, şirketin çeşitli insan hakları ihlalleriyle suçlanan tedarikçilerden ürün alımı yaptığına dair ortaya çıkan kanıtları detaylandırdı. Greenberg, Starbucks'ın tedarik zincirinde ciddi insan hakları ve iş gücü ihlallerine yer verdiği için tüketicilerin doğru bilgilere sahip olma hakkını savundu. Ayrıca, NCL'nin Starbucks'ı iddialarından sorumlu tutmaya kararlı olduğunu vurguladı.