Xiaomi, bir buçuk yılda SU7 elektrikli aracıyla 75 bini buldu. Yıl sonuna kadar bu rakamın 100 bine ulaşması beklenirken, yeni performans modeli SU7 Ultra için de 3.600’den fazla ön sipariş alındı. Bu gelişmeyle Xiaomi, Çin’de elektrikli araç pazarında iddialı bir oyuncu haline gelmeyi hedefliyor.
TESLA’DAN DAHA UCUZ
SU7, Tesla Model 3’e kıyasla 4 bin dolar daha düşük bir fiyatla satışa sunulmasıyla dikkat çekiyor. Xiaomi’nin hızlı büyüme stratejisi sayesinde 2025 yılı teslimat hedefini 238 binden 250 bine çıkarması bekleniyor.
Çin dışına açılmayı da planlayan şirket, uluslararası pazara 2-3 yıl içinde giriş yapmayı planlıyor.
Öte yandan Tesla, 100 bin elektrikli araç üretimi hedefine ulaşması yaklaşık 12 yıl sürmüştü. Çinli Xiaomi ise 100 bin hedefine 9. ay sonunda ulaşmayı hedefliyor.
REKABETÇİ STRATEJİSİYLE ÖNE GEÇTİ
Xiaomi’nin bu hızlı yükselişi, Tesla ve diğer Çinli rakipleri Xpeng ve Nio gibi markalarla rekabetçi bir pozisyon edinmesine katkı sağlıyor. SU7 Ultra modelinin 2025’te global pazarda nasıl bir performans göstereceği ise merak konusu.