Araştırmaya göre, yaygın reçeteli ilaçlarla ilgili sorulara chatbotlar tarafından verilen yanıtların %20’si ölümcül sonuçlara veya ciddi zararlara yol açabilecek nitelikte.
YAPAY ZEKAYA SORULMAMASI GEREKEN SORULAR ORTAYA ÇIKTI
Araştırmacılar, en çok reçete edilen 50 ilaç için hastaların sıklıkla yönelttiği 10 kritik soruyu belirledi. Sorular genellikle:
Yan etkiler
Dozaj ve kullanım talimatları
İlaç etkileşimleri ve kullanmaması gereken durumlar gibi konularla ilgiliydi.
Kira fiyatını yapay zeka belirleyecek! Mahkemeden hukuk tarihine geçen karar
Bu meslekleri yapanlar 10 yıl içinde işsiz kalacak. İşte parlayacak mesleklerin listesi
YANITLARDA KARMAŞA VE HATALAR VAR
Daily Mail’in haberine göre araştırma, chatbotların verdiği yanıtların anlaşılmasının çoğu zaman üniversite seviyesinde bilgi gerektirdiğini ortaya koydu. Bu durum, özellikle tıbbi bilgisi olmayan kullanıcılar için risk yaratıyor. Bilim insanları, chatbotların yanıtlarının eksik ya da yanlış olabileceği ve bu nedenle kritik sağlık sorunlarına yol açabileceği konusunda uyarılarda bulundu.
MİCROSOFT: ARAŞTIRMAYA TEŞVİK EDİYORUZ
Araştırmada adı geçen Microsoft Copilot’un sözcüsü, chatbotların yanıtlarının çeşitli kaynaklardan özet bilgiler sunduğunu ve kullanıcıların bu bilgileri doğrulamak için ek araştırmalar yapmalarını teşvik ettiklerini belirtti. Ayrıca, tıbbi tavsiyeler için her zaman bir sağlık uzmanına danışmanın önemine dikkat çekildi.
Bu bulgular, yapay zekaya güvenerek kritik sağlık kararları vermenin tehlikeli sonuçlar doğurabileceğini gösteriyor. Bilim insanları, chatbotların bilgi sağlama işlevi taşıdığını ancak teşhis veya tedavi önerisi vermek için kullanılmaması gerektiğini vurguladı.