Yeni hızlı tren hattı geliyor İki il arası 4 saat 45 dakika olacak

Yeni hızlı tren hattı geliyor İki il arası 4 saat 45 dakika olacak

Antalya'nın uzun süredir beklediği yüksek hızlı tren projesi gerçekleşiyor. Ulaştırma Bakanı Uraloğlu tarafından açıklanan yeni demiryolu hattı, Antalya ile Eskişehir'i birbirine bağlayacak ve bu sayede İstanbul'dan Antalya'ya trenle seyahat süresi 4 saat 45 dakika olacak.

Osmanlı İmparatorluğu'nun son zamanlarından itibaren tartışılan ve ilk defa 1933 yılında yasa ile onaylanmasına rağmen hayata geçirilemeyen Antalya demiryolu projesi, yüzyılın ardından nihayet hayata geçiyor ve Antalya, hızlı tren hattına kavuşacak. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İYİ Parti'den Antalya Milletvekili Aykut Kaya'nın bölgesindeki "otoyol ve demiryolu projeleri" hakkındaki sorularını cevapladı.

p439043-1203585389-6.jpg

Bakan Uraloğlu, Antalya'nın kuzey bölgesinden Alanya'ya kadar olan kesimde aralıksız bir ulaşım ağı oluşturmak için; Antalya Kuzey Çevre Yolu'nun ve ona bağlı devlet yolunun 12 kilometrelik bölümünü üç şeride çıkararak ve kavşakları farklı seviyelere taşıyarak, Serik bölgesindeki otoyol ile entegre ettiğini ifade etti. Ayrıca, Konaklı'dan Gazipaşa'ya uzanan güzergah üzerinde otoyolun ön proje çalışmalarının başlatıldığını bildirdi.

İKİ HIZLI TREN HATTI

Uraloğlu tarafından yapılan açıklamaya göre, Antalya'nın gelişmiş hızlı tren ağının bir parçası olması hedefleniyor. Eskişehir'den başlayıp Kütahya, Afyonkarahisar üzerinden Isparta ve Burdur'u geçerek Antalya'ya ulaşan 425 kilometre uzunluğundaki demiryolu hattı ile Kayseri'den Aksaray ve Konya üzerinden Seydişehir'i takip ederek Antalya'ya varan 541 kilometrelik bir başka hattın planlaması yapıldı. Her iki hatta da saatte 200 kilometre hıza uygun tasarımlar düşünüldü ve projelerin etüt çalışmalarının tamamlandığını açıkladı.

a1a65450-08d5-19fe-e141-a0d2c465077c.jpg

100 YILLIK PROJE

Antalya'ya demiryolu bağlantısının kurulması fikri, Osmanlı İmparatorluğu'nun son zamanlarından beri sürekli olarak tartışılan bir konu olmuştur. Yaklaşık yüz yıldır hayata geçirilemeyen bu proje, Cumhuriyet'in onuncu yılında, 1933'te, bir yasa ile resmiyet kazandı ve bütçe ayrıldı.

1 Nisan 1933'te TBMM tarafından onaylanan bu yasa ile Afyonkarahisar'dan Antalya'ya uzanacak 324 kilometrelik demiryolu için 25 milyon liralık bir bütçe tahsis edildi ve dört yıl içinde tamamlanması hedeflendi. Proje, Burdur'a kadar olan bölümün tamamlanmasına rağmen, finansal sıkıntılar ve ardından gelen İkinci Dünya Savaşı nedeniyle Antalya hattı yarım kaldı.

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.