YouTube'un mobil uygulamasında yeni bir reklam özelliğinin test edildiği ve geri sayım sayacının yanı sıra reklamlardaki gri atlama düğmesinin kaldırıldığı bildirildi. Bu değişiklikle, kullanıcıların reklamın belirli bir bölümünü izledikten sonra atlama düğmesinin aktif hale gelmesi amaçlanıyor.
Geri sayım sayacının kaldırılmasının, izleyicilerin dikkatini reklamın atlanabilir olmasına değil, reklamın içeriğine vermelerini sağlamak amacıyla yapıldığı ifade ediliyor. Daha önce kullanıcılar, reklamı ne zaman atlayabileceklerini gösteren bir geri sayım sayacına sahipti. Ancak, bu yeni özellik ile atlama butonu yalnızca reklamın belli bir kısmı izlendiğinde görünür olacak.
Bu yenilik, atlama düğmesini başlangıçta gizleyerek, kullanıcıların reklamın tamamen atlanamaz olduğunu düşünmelerine yol açabilir. Ancak kullanıcılar, ekranın alt kısmında yer alan sarı arama çubuğu yardımıyla reklamın ne zaman atlanabilir hale geleceğini tahmin edebilecek.
HENÜZ TEST AŞAMASINDA
YouTube'daki bu reklam değişiklikleri şu an test aşamasında ve şirket tarafından resmi bir duyuru yapılmadı. Özelliğin henüz tüm kullanıcılar tarafından doğrulanmadığı ve test aşamasında olduğu belirtiliyor. Google'ın bu değişikliği tamamen hayata geçirip geçirmeyeceği veya kullanıcı geri bildirimlerine göre değişiklik yapıp yapmayacağı ise henüz netlik kazanmadı.