İzmir İl Tüketici Hakem Heyeti'ne gelen şikayette, bir müşterinin bilgisayarının arızalanması giderilmemesi üzerine değişim talebinde bulundu ancak teknoloji mağazası fatura bedeli kadar ödeme teklif etti. Heyet, mağazayı haksız buldu.
L.D, 2021 yılında ülke genelinde yaygın bir teknoloji mağazasının İzmir’deki şubesinden 18 Bin 100 lira karşılığında bir dizüstü bilgisayar satın aldı. Ancak bilgisayar bir süre sonra arızalandı. L.D, garanti kapsamındaki bilgisayarı yetkili servise götürdü, ancak tamir edilen bilgisayar tekrar arızalandı. Bu kez L.D, mağazadan bilgisayarın değiştirilmesini talep etti. Mağaza ise bilgisayarın alındığı tarihteki kesilmiş fatura bedeli kadar ödeme yapmayı teklif etti.
OLAY, TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ'NE TAŞINDI
L.D, geçen yıl 6 Temmuz’da ürünün güncel fiyatının 48 Bin lira daha yüksek olduğunu belirterek, avukatı İsmail Mert Özbahadır aracılığıyla İzmir İl Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu. Mağaza, savunmasında laptopun stoklarında yer olmadığını ayrıca o tarihteki fatura bedelinden ödeme yapabileceğini açıkladı.
Heyet, başvuru sahibi L.D’yi haklı buldu. Enflasyonist ortamda fatura bedeli üzerinden yapılan iadenin tüketici aleyhine olacağını vurguladı ve firmanın "ürünün ayıpsız misli"ni tüketiciye teslim etmesine karar verdi.
Sonuç olarak, tüketici para iadesi alacak. Avukat Özbahadır, “Bilgisayarın piyasa değeri 95 Bin TL diye revize edildi. Ürünü iade etmeyen firma, yaklaşık 5 kat artan bedeli masraflarıyla birlikte ödemek zorunda kaldı.” dedi. Bu tür durumlarda vatandaşların haklarını aramaları gerektiğini de vurguladı.