Mobil bankacılığın yaygınlaşmasıyla birlikte havale ve EFT işlemlerinde önemli bir artış yaşanıyor.
Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, Türkiye Bankalar Birliği verilerine göre, 2023 yılında günlük ortalama 12 milyon EFT ve 10 milyon havale işlemi gerçekleştirildiğini belirtti.
Kılıç, para transferi yaparken dikkat edilmesi gereken noktaları vurgulayarak, alıcının IBAN numarası ve adının doğru yazılmasının önemine dikkat çekti.
Yanlışlık sonucu yapılan havalelerin geri alınamayabileceğini hatırlattı.
Ayrıca, havale veya EFT işlemlerinde açıklama kısmına alıcının kim olduğu ve işlemin amacıyla ilgili detaylı bilgilerin yazılması gerektiğini belirtti.
Özellikle kira ödemeleri ve internet alışverişlerinde açıklama kısmının önemli olduğunu vurgulayan Kılıç, bu bölümün uyuşmazlıklarda delil niteliği taşıdığını ifade etti.
İşlem sırasında dikkatli olunması gerektiğini ve yapılan işlemlerin dekontlarının saklanması gerektiğini söyledi.
Kılıç, şüpheli işlemlerde bankayla iletişime geçilmesi gerektiğini ve gönderenin kim olduğunun doğrulanmasının önemli olduğunu söyledi.
Ek olarak, ek hesapların limit artışı için hayat sigortası gibi ek ürünlere başvurmanın zorunlu tutulamayacağını belirtti ve bu durumla karşılaşan tüketicilere gerekli başvuruları yapmalarını önerdi.
Son olarak, tüketicilerin müşteri hizmetlerine, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumuna, tüketici hakem heyetlerine veya e-Devlet üzerinden başvurabileceklerini dile getirdi.