Karlı buzlu kış aylarında her aracı kullanmak biraz zorlaşıyor ancak bu durum özellikle elektrikli araç kullanan kişiler için çileye dönüşüyor. Elektrikli araç sahipleri en çok menzillerinin düştüğü konusunda ve araçlarını şarj olmakta çektikleri zorlukları dile getiriyor.
Elektrikli otomobil sahibi bazı sürücülerin şikayetleri bu şekilde:
"Elektrikli araçların, benzinle çalışan çekicilerin üzerinde soğuktan donan bataryalarının değişimi için otomobil bayilerine getirilmesi, bugüne kadar gördüğüm en büyük ironi olsa gerek."
"İllionis'te otomobillerini günde birkaç dakika dışında kullanamayan 91 bin elektrikli otomobil sahibi bulunuyor. Şarj tutması için hava çok soğuk ve şarj süresi iki saati buluyor. Elektrikli araç almadan önce bir garaja ve bataryayı nasıl önceden ısıtabileceğinize dair bilgiye ihtiyacınız var. Ben çalışan şeyle yani benzinli ile devam edeceğim."
"Ne? Elektrikli araçlar soğukta çalışmıyor mu? Deme yaa..."
EVİNİZDE ŞARJ ÜNİTENİZ YOKSA BÜYÜK SORUN VAR DEMEK
WebTekno'nun haberine göre elektrikli otomobillerin menzilleri hali hazırda soğuk havalarda çok yüksek değil, çoğu şehir içi modelin menzili 250-300 kilometre arasında. Gün içinde belirli bir mesafeyi gitmesi gerekenlerin de bu nedenle araçlarını sürekli şarj etmeleri gerekiyor. Bu sorunun bazı nedenleri var.
Elektrikli araçların büyük kısmında lityum iyon piller bulunuyor. Lityum oldukça hafif ve enerjisi düşük bir element olması nedeniyle soğuk havalarda elektron hareketleri de aşırı yavaşlayabiliyor. Sıvılaştırılmış halde bulunan lityum iyon da hızla katılaşmaya başlıyor, buna da viskozite deniyor. Daha çok viskozite demek daha fazla direnç, daha çık direnç de daha uzun sürede şarj ya ada daha verimsiz enerji aktarımı anlamına geliyor. Özetle hava soğudukça aracı çalıştırmak bataryaya daha da zor geliyor.
Tesla gibi üreticiler de yaptıkları açıklamalar ile sürücülere araçların çalıştırılmadan önce uygun sıcaklığa getirilmesini öneriyor. Aracı ısıtmak da batarya performansını artıyor ama aynı zamanda bataryadaki enerjiyi harcıyor.