Ticaret Bakanlığı sosyal medya hesabından Tüketici Hakem Heyetleri tarafından verilen kararları açıkladı. Bakanlığın x hesabından yapılan paylaşımda, Tüketici hakem heyetleri tarafından bugüne kadar yaklaşık 17 milyon uyuşmazlık yargıya intikal etmeden karara bağlandığı belirtildi.
BAŞVURALAR KARAR BAĞLANDI
Tüketiciler ile satıcı veya sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıkların çözümünde yargı dışı alternatif çözüm mercileri olarak oluşturulan tüketici hakem heyetlerinin 1995 yılından beri faaliyetlerine sürdürdüklerini ifade eden Ticaret Bakanlığı, X hesabında yaptığı paylaşımda, Tüketici hakem heyetlerine 2024 yılının ilk dört ayında yapılan başvuruları açıkladı.
Tüketici hakem heyetlerine 2024’te toplam 241 bin 53 adet başvuru yapılırken, 247 bin 966 adet uyuşmazlık tüketici hakem heyetleri tarafından karara bağlandığı ifade edildi. Öte yandan söz konusu açıklamada yapılan başvuruların toplam parasal değerinin yaklaşık 1,9 milyar lira olduğu kaydedildi.
EN ÇOK ŞİKAYET EDİLEN ÜRÜN BELLİ OLDU
2024 yılının ilk dört ayında yapılan başvuruların ürün ve hizmet bazında dağılımında en çok şikayetin ayakkabıya yönelik olduğu görüldü. Toplam başvuruların yaklaşık yüzde 12,8′i ayakkabıya ilişkin olarak gerçekleşirken şikayet konusunda ikinci sırada ise yüzde 5,67 ile kredi kartı üyelik ücreti başvuruları yer aldı.
Diğer şikayet konuları ise sırasıyla, yüzde 4,68 ile kıyafet, yüzde 4,25 ile cep telefonu, yüzde 3,94 ile mobilya, yüzde 3,31 ile internet abonelikleri ve yüzde 2,48 ile GSM aboneliği izledi.
E-DEVLET ÜZERİNDEN BAŞVURU YAPILABİLİR
Tüketiciler, tüketici hakem heyetlerine e-Devlet üzerinden başvuru yapma imkanı bulurken Tüketici Bilgi Sistemi aracılığıyla tüketiciler elektronik ortamda başvurularını kolay bir şekilde tüketici hakem heyetlerine ulaştırma imkanına sahip olabiliyorlar.