Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Ekmekçi, Instagram’ın kapatılmasının günlük 1.9 milyar liralık e-ticaret hacmini etkileyebileceğini belirtti.
Instagram, Türkiye e-ticaret pazarında büyük bir rol oynuyor ve toplam e-ticaret hacminin yaklaşık yüzde 10'u bu platform üzerinden gerçekleşiyor. Ekmekçi, Instagram’daki bu kaybın, özellikle influencerlar aracılığıyla oluşan trafiğin de etkisiyle büyük bir finansal zarara yol açabileceğini vurguladı.
“GÜNDE 930 MİLYON LİRA KAYIP"
Emre Ekmekçi, Instagram’ın e-ticaret üzerindeki etkilerini değerlendirirken, “Sosyal medyada gerçekleşen e-ticaret hacmi günlük 930 milyon TL’yi buluyor. Instagram’daki kısıtlama ile birlikte bu hacim, influencer trafiği nedeniyle toplamda 1.9 milyar lira seviyelerine çıkabilir. Bu kayıp tamamen yok olmaz, ancak başka bir zamana veya platforma kayar” şeklinde konuştu.
Ekmekçi, e-ticaretin tüm kanallarının önemli olduğuna dikkat çekerek, yıl sonu hedeflerinin 3.4 trilyon lira işlem hacmine ulaşmak olduğunu belirtti. Instagram’ın kapatılmasının bu hedefe ulaşmayı zorlaştırabileceğini ifade eden Ekmekçi, “Her kanal bizim için kritik öneme sahip. Türkiye’de Instagram önemli bir e-ticaret kanalı ve bu platform üzerinde ciddi bir ekonomi dönüyor. Bu karar, sektörde olumlu bir etki yaratmayacaktır” diye ekledi.