E-ticaret platformlarında faaliyet gösteren esnafın karşılaştığı değişken komisyon oranlarına ilişkin olarak Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, taban ve tavan belirlenmesi gerektiğini ifade etti.
‘ESNAF ZOR DURUMDA’
Palandöken, internet alışverişlerinin giderek yaygınlaştığı günümüzde, esnafın müşteri portföyünün genişlemesine rağmen e-ticaret komisyonlarının, reklam maliyetlerinin esnafa yansıtılması gibi durumların esnafı zor durumda bıraktığını belirtti.
Palandöken, e-ticaret firmalarının uyguladığı yüksek komisyon oranlarının esnaf, vatandaş ve ülke ekonomisi için zararlı olduğunu vurguladı. Erken saatlerde dükkanını açan ve uzun süre çalışan esnafın artık e-ticarette de faaliyet göstermeye başladığını ancak bu alanda kar elde etmenin zorluğunu dile getirdi.
YÜZDE 5 İLE 45 ARASINDA DEĞİŞEN KOMİSYON ESNAFIN KAR MARJINI DÜŞÜRÜYOR
Yüzde 5 ile 45 arasında değişen komisyon oranlarının, ürün fiyatlarını artırarak enflasyona katkı sağladığını ve esnafın kar marjını daralttığını söyledi.
KOMİSYON ÜCRETLERİNE TABAN VE TAVAN UYGULANMALI
Palandöken, bu nedenle komisyon oranları için taban ve tavan uygulamasının getirilmesi gerektiğini belirterek, esnafın satışlarını teşvik etmek için önlemler alınması gerektiğini vurguladı. Örnek vererek, esnafın internet üzerinden satışa koyduğu 100 liralık bir ürün için ödediği yüzde 20'lik komisyonun yanı sıra yüksek gelir vergisi, dükkan ve çalışan giderleri, e-ticaret sitelerinin kuryelerine ödenen ekstra ücret ve KDV gibi unsurların esnafın kâr marjını ciddi şekilde azalttığını ifade etti.
Palandöken, e-ticaret firmalarının esnafı destekleyerek bu mali yükü hafifletmeleri gerektiğini belirterek, internet ticaretinin cazip hale getirilmesi için çözümler bulunması gerektiğini sözlerine ekledi.