Dijital teknolojinin ilerlemesiyle birlikte internet alışverişi son dönemlerde büyük oranda artış gösterdi.
Ancak, bu alışverişlerde dolandırıcılar tarafından mağdur edilen binlerce vatandaş var. İnternetten alışveriş yaparken nelere dikkat etmemiz gerektiği konusunda ve banka kartı ile mi yoksa kredi kartı ile mi alışveriş yapmanın daha güvenli olduğu hakkında Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu internet alışverişi yapan vatandaşlara önemli açıklamalarda bulundu.
İnternet alışverişi, istediğimiz ürünleri milyonlarca seçenek arasından daha uygun bir fiyata bulabilmemizi sağlarken anı zamanda mağaza mağaza dolaşmadan istediğimiz ürüne kolay ve zahmetsiz bir şekilde ulaşmamızı sağlıyor. Ancak, internet üzerinden yapılan alışverişlerin cazip gelmesine rağmen, bazı 'satıcı' adı altındaki dolandırıcılar tarafından mağdur edilen vatandaşların sayısı gün geçtikçe artış gösteriyor.
Dolandırıcılık vakalarıyla karşılaşıldığında ne yapılması gerektiği konusunda Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, önemli açıklamalarda bulundu. Ağaoğlu'na göre, internet alışverişlerinde kredi kartı kullanmak daha güvenli. Banka kartıyla yapılan ödemeler anında hesaptan çekilir ve karşı tarafın hesabına aktarılırken, kredi kartıyla yapılan ödemeler belirli bir süre provizyonda bekletilir ve banka şikayet aldığında ödemenin iletilmesi engellenebilir.
Ağaoğlu ayrıca, kartlı ödemelerde komisyon kesilmesi konusunda da bilgi verdi. Altın, gümüş gibi kıymetli madenler, yabancı para alışverişleri, hisse senedi borsaları ve belirlenmiş bazı özel ürün ve hizmetler dışında tek çekim ödemelerde komisyon talep edilemeyeceğini belirtti. Ayrıca, bu tür alışverişlerde komisyon talep eden işyerlerinin bir yıl boyunca pos cihazı kullanmasının yasaklandığını ifade etti.
İnternet alışverişi tüketicilere büyük bir konfor sağlasa da birçok riski de beraberinde getiriyor. Özellikle sosyal medya platformlarında dolandırıcıların faaliyet gösterdiğine dikkat çekiliyor. Bu nedenle, bilinmeyen internet satış portallarından alışveriş yaparken çok dikkatli olunması gerekiyor ve satıcının güvenilirliği hakkında araştırma yapılmalı.
Alışveriş sonrası ürünün gönderilmemesi veya ayıplı ürün gönderilmesi durumunda tüketicilere önerilerde bulunuluyor.
Son olarak, Ağaoğlu kredi kartıyla yapılan işlemlere itiraz etme hakkı hakkında bilgi verdi. Kredi kartı hamili, son ödeme tarihinden itibaren on gün içinde kart çıkaran kuruluşa başvurarak itiraz edebilir. Ayrıca, hukuka aykırı kullanımdan doğan zararlardan kart hamilinin sınırlı sorumlu olduğu belirtildi.
İnternet alışverişi her ne kadar kolaylık sağlasa da, dikkatli olunmadığında ciddi mağduriyetlere yol açabilir. Dolayısıyla, güvenilir satıcılardan alışveriş yapmak ve ödeme yöntemlerini dikkatlice seçmek önemlidir.