Kamu Son Haber'in birinci sayfası için tıklayın...
KREDİ KARTINDA FAİZİN ARTMASI HALKIN GIDASINI VURACAK
Yılın ilk çeyreğinde kredi kartıyla en yüksek harcama yüzde 18'lik payla gıda için yapıldı. Bu durumda kredi kartında faizlerin yükseltilmesi, halkın gıda harcamalarından kesmesine neden olacak…
TÜRKİYE Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) kredi kartlarında beklenen hamleyi yaptı ve faizi yükseltti. Faizin yükseltilmesiyle kredi kartı harcamalarında tüketimi sınırlayıcı bir etki bekleniyor. Yılın ilk çeyreğinde toplam harcamalar içinde en yüksek pay yüzde 18 ile market ve alışveriş merkezlerinde olmuştu. İşte ilk çeyrekte toplam kredi kartı harcamalarında en büyük paya sahip sektörler...
Kartlı harcamalar içinde en yüksek paya sahip sektör market ve alışveriş merkezleri. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) verilerine göre yılın ilk çeyreğin- de kartlı harcamalar 3 trilyon TL'ye ulaşırken, bunun 526,3 milyar TL'si marketler ve alışveriş merkezlerinde yapıldı. Diğer deyişle kartla yapılan her 100 TL'nin 18'i bu alanda harcandı. Market ve alışveriş merkezi harcamalarını yüzde 8 ile elektronik harcamaları izledi. Elektronikte yılın ilk çeyreğinde 236,6 milyar TL'lik harcama gerçekleşti. Kartlı harcamalar arasında gıda segmentlerinin ağırlığı da dikkat çekti. TCMB verilerine göre çeşitli gıda segmentinde kartlı harcamalar toplam harcamaların yüzde 7'sini oluşturdu.
İlgili dönemde bu alandaki harcamaların toplamı 209 mil- yar TL oldu. Tüketicilerin kartlı harcamaları en yoğun tercih ettiği alanlar arasında hizmetler sektörü de öne çıkıyor. TCMB verilerine göre bu alandaki harcamaların toplam içindeki payı yüzde 7 oldu. Yılın ilk çeyreğinde hizmetler tarafında toplam kartlı harcamalar 204 milyar TL olarak kaydedildi.
Akaryakıt harcamalarının toplam içindeki payı da aynı dönemde yüzde 6 oldu. Bu dönemde bu alanda toplamda 174 milyar TL'lik kartlı harcama gerçekleşti. Gıda tarafında yemek segmenti de kartlı harcamaların yoğunlaştığı alanların başında geldi. Yemek segmenti 164,4 milyar TL'lik harcamayla yüzde 5 pay aldı.